20 augustus 2018

Een tikkeltje vroeg

Nog een week vakantie en voor een paar nog een dag en zelfs nog een week langer. Voor K zit het er al weer op helaas. Ik wilde wel dat hij ook 6 weken + een dag of zelfs + een week vakantie had!
Vandaag ging ik lekker vroeg uit bed. Ik weet niet hoe het komt, maar ik wil iets doen! En vanochtend was dat de keuken. De oven even met soda schoongemaakt, de keukenstoelen, het bankje gepoetst, de lamellen zijn weer schoon, de ramen, de koelkast en de buitenkant van de kastjes, de gootsteen, het aanrecht en de vloer, alles weer schoon en opgeruimd!. Er staat een mandje met veel te veel rommel in de keuken, die heb ik eens goed uitgemest, nu liggen er alleen nog maar Bijbels in. En daarna een lekker bakje koffie met een stukje appeltaart die gisteren niet op gekomen is (wat jammer is dat toch!)


Vanmiddag ging ik met Mar en M even winkelen of shoppen moet ik eigenlijk zeggen. Bij de Action had ik vorig jaar al een egeltje gekocht en nu zag ik nog een leuk vosje en een eekhoorntje en hele leuke krukjes...ik kon de verleiding niet weerstaan. En in m'n rechteroor klonken de woorden: 'Mam, stop, dat is toch zonde van het geld?!' En in mijn linkeroor klonken de woorden: 'Nou, ik vind het juist leuk als u uw best doet om het gezellig te maken!' Heerlijk, die meiden! Ik geef toe, het is nog een tikkeltje vroeg, dit herfstige tafereeltje, maar...eigenlijk heb ik al best wel zin in de herfst! Komt dat even goed uit!


Daarna ging ik met M nog even naar de verjaardag van onze oudste zuster van de gemeente, 89 jaar en oooh, zo wil ik ook oud worden! Ze prijst de Heer voor alle grote en kleine zegeningen en zegent jong en oud bij vertrek. En haar tuin ziet er zo uit: Een prachtige bloemenzee! Het is echt verfrissend om even bij haar langs te gaan.


Vervolgens deden we ook maar gelijk de boodschappen, want daar zou ik anders nog maar weinig zin in hebben. Vanavond is het eten niet al te ingewikkeld, we zijn maar met zes. We kregen een enorme pan Chinese Bamisoep (lekker!), ik heb nog een bakje lasagne, nog twee pannenkoeken over van gisteren, (hele) kleine soepstengelstokjes en als toetje heb ik nog een paar pakken vla, yoghurt en griesmeel in de koelkast staan en anders nog genoeg sinaasappels. Wat een rijkdom! Ik prijs de Heer!



1 opmerking:

Aritha zei

Zo gezellig om te lezen. En ik heb best zin in de herfst :-) Jij ook?

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.