10 februari 2018

'Zomaar' een zaterdagje

Zaterdagochtend, het is zo lekker om net even iets langer in je bed te kunnen blijven liggen dan een doordeweekse dag. En dat doe ik dan ook! Het is dan al licht als ik wakker word en S komt dan gezellig bij me liggen om te kletsen. Dan gaan we in onze pyjama ontbijten en ga daarna douchen. De jongste dames willen een keer met hun zwemkleding samen in bad, omdat S een badzout voor haar verjaardag heeft gekregen, het hele water kleurde turquase. En terwijl zij de hele badkamer nat spetteren, strijk ik alle blouses, overhemden en jurken weg. Daarna ruimt iedereen hun kamer op, zodat het er weer tiptop uit ziet boven. Dat doen we sinds een paar weken op zaterdagochtend en dat bevalt (mij) prima.


We drinken koffie, houden een zeer kort gesprekje met Jehova Getuigen, schrijven een blogje, gaan naar de bibliotheek, maken een maaltijd klaar voor een zieke zus, wandelen lekker langs het water, hebben onze 'pizza en film avond', maken het gezellig met kaarsjes en dat was het dan.
Al die laatste dingen zijn nog onder voorbehoud:)

Ja, zo ziet het er vandaag een beetje uit, met dit verschil dat ik nog een beetje moet wennen aan het feit dat er een nieuwe start gemaakt mag worden, alsof het nieuwe jaar nu pas begint, alsof er een steen van mijn hart weg gehaald is...Alsof er een beker aan ons voorbij is gegaan...



1 opmerking:

@Lineke zei

Inderdaad die beker is aan jullie voorbij gegaan. Gelukkig..

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.