20 januari 2018

Tip voor moeders

Kijk L nou eens mooi zitten wezen daar! 
Ze heeft haar dag niet zo vandaag, maar morgen vast wel weer:-)


Die roze deken was heerlijk om te haken de afgelopen weken.
Hij is af en ik ben we zijn er helemaal blij mee!
Ik wil al een hele poos een mooi vest haken, maar vond het er allemaal erg ingewikkeld uitzien.
Nu heb ik gisteren iets gevonden op de blog van Ellebel,
Misschien ook wel iets voor jou als je van haken houd.


Wat begon deze dag weer met mooie kleuren, ik lag nog in bed en deed de gordijnen open om nog even te genieten en te bidden.

En vanavond is het weer pizza/film avond.
Superleuk idee uit het boek 'The Lifegiving Home'
De pech is alleen dat ik film kijken helemaal niet leuk vind.
Maar de rest te zien kijken en horen lachen geeft me al plezier.

Een andere mooie tip was eens een ander soort vragen te stellen aan de mensen om je heen.Ik las eens een keer dat in warme culturen mensen elkaar niet vragen:
'Hoe gaat het?'
maar:
'Kan ik iets voor je doen?'
'Waar kan ik je bij helpen?'
'Waar kan ik je blij mee maken?'
Aan moeders kan best wel eens veel gevraagd worden. Of je nu kleine of al grote kinderen hebt of allebei, er wordt de hele dag een beroep op je gedaan. Als het initiatief van jou uitgaat is het iets waar je voor kiest en waar je blij van wordt. En het is leuk om die gezichten te zien!:) Maar ik moet oppassen met wat ik hier allemaal schrijf, onze tieners zijn de meest trouwe lezers van mijn blog:))

Zo vroeg ik van de week wat de jongste twee fijn vinden om uit school te doen. Een spelletje of een kop thee en een kletspraat... Ik vond het echt fijn om er even aandacht aan te geven en was er helemaal klaar voor toen ze thuis kwamen.


En waar ik ook blij van word, is als ik de gang in kom:'


Zelf ben ik er niet zo goed in, maar ik heb de afgelopen weken gemerkt hoe bemoedigend het kan zijn om een kaart te krijgen in een moeilijke tijd. Ik ga er over een poosje een plakboek voor kopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.