1 januari 2018

Ontvang de zegen!

Bij deze wens ik iedereen een gezegend 2018 toe!

Gisteren ben ik op een jaarthema gekomen en vandaag heb ik daar ook nog een 'jaarwoord' aan toegevoegd. Het thema wordt:

Zijn liefde duurt voor eeuwig!

Daar ging de preek op oudejaarsdag over. We kunnen al zeker zijn van één ding elke dag van het nieuwe jaar en dat is dat Gods liefde voor eeuwig duurt. Elke dag een overvloed aan liefde van onze God en Vader! Hoe gezegend kun je zijn?!


Verreweg de meeste bladzijden van mijn agenda in 2018 zijn nog onbeschreven, maar op elke dag heb ik een rood hartje gekleurd (ook niet zelf bedacht) om mezelf eraan te herinneren: His love endures forever!

Het woord dat ik gekozen heb heeft er wel een beetje mee te maken. Ik had het al vaker in gedachten gehad, maar steeds weer even aan de kant gelegd, totdat ik het vanochtend na een rondje hardlopen ineens helder en duidelijk voor me zag. Het is:

Ontvang

Aan het einde van elke dienst hoor ik het weer en open ik mijn handen: Ontvang de zegen! De zegen van een God van wie de liefde voor eeuwig duurt. 
  • Als ik de zegen van vrede ontvang, mag ik daar uit leven, hoef ik me niet weer onrustig te laten maken door alles wat er in m'n dagelijkse leven gebeurt. 
  • Als ik de zegen van gemeenschap van de Heilige Geest ontvang, hoef ik niet alles zelf alleen uit te vechten, maar heb ik iemand nog dichter dan aan mijn zijde, die me geeft wat ik nodig heb. 
  • Als ik de zegen van genade ontvang, mag ik daar elke dag uit leven, hoef ik me geen zorgen te maken over of ik het allemaal wel goed (genoeg) doe en of ik wel genoeg heb, zijn genade is genoeg!

Dit zijn nog maar drie zegeningen die je op een zondag kunt ontvangen, maar er wordt zoveel meer aangeboden. Wat kan ik soms druk met mezelf bezig zijn en door al die drukte zoveel zegen aan me voorbij laten gaan! Ik wil het echt leren: ontvangen. 

1 opmerking:

Aritha V. zei

Heel mooi! Die drie zegeningen en hoe jij ze onder woorden brengt!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.