8 augustus 2016

Onderuit gezakt op de bank

Het wordt hier steeds stiller in de vakantie! M en Mar zijn samen met een vriendin 10 dagen op familiebezoek in België en Zeeland, het is hier erg leeg. Nu gaat L ook nog twee nachtjes bij een vriendin logeren en is het helemaal stil. Ha is veel weg met Ma en R werkt veel bij de Dirk en bij een restaurant. K is deze week gelukkig nog wel vrij, maar er moet veel in huis geklust worden. S is nu met L en D naar een vossenjacht, die wordt georganiseerd door House of Hope. En ik? Ik heb de afgelopen weken in rap tempo twee dikke boeken uitgelezen, zit veel in de tuin, schrijf hier en daar wat en voor vandaag heb ik drie lekkere recepten uitgezocht op de site 'Pauline's keuken'. Eigenlijk echt dé ideale site voor mij. Net die tik gezonder die ik wil!

Wat er in huis allemaal moet gebeuren... Het trapje naar de tuin moest vervangen worden. Nog even en we zouden met trapje en al naar beneden duikelen. Dat is gelukkig gebeurd (het trapje vervangen).



Een gaspitje was lek en nu de oorzaak is inmiddels duidelijk, er stak een schroefje door de gasleiding. Verder moet het balkonhekje bij Mar's kamer hoognodig vervangen worden. Het ziet er uit alsof wanneer je er ook maar een beetje tegenaan leunt, met hekje en al naar beneden stort. Geen fijn idee!

Natuurlijk gaan we ook dagjes uit. We zijn vorige week twee dagen naar de Biesbosch geweest, dat was heerlijk! Deze week gaan we drie dagen nog iets met de Rotterdampas doen: de dierentuin, Duinrell, Plaswijck, Euromast, Spido...genoeg keus! En soms is het ook gewoon zo lekker om met z'n allen (wie er dan nog zijn) onderuit gezakt op de bank te hangen en te kijken naar Master Chef...ofzo. En af en toe om half 12 je bed pas uitstappen...

Verder probeer ik weer regelmaat in het hardlopen aan te brengen en blijft de tuin z'n groenten aandragen, geweldig!

 


Vandaag geen Psalm, maar een andere tekst, 2 Thessalonicenzen 3:16. Soms voel ik me onrustig en weet ik dat ik maar één ding nodig heb en dat is door m'n knieën gaan en alle onrust, onvrede bij het kruis neerleggen... om ze in te ruilen voor vrede, rust, liefde en genade van Jezus! Dat deed ik vanochtend, maar eerst sloeg ik een boekje open waar ik was gebleven en las deze tekst en wist dat dát het was wat ik nodig had! Ik wens jou ook die vrede!
Moge de Heere van de vrede Zelf u voortdurend vrede geven op allerlei wijze. De Heere zij met u allen.


2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Mooi geschreven. Ook die tekst die je deelt.

Johanna zei

Zoals je in dat laatste stukje schrijft, zo voel ik me ook. Ik ben vanaf zondag ziek, en ik ben nu nog heel erg moe. Dan moet jr soms oppassen om niet negatief te gaan denken en onrustig te worden. Daarom was ik zo blij hoe je dat schrijft over alles aan het kruis te brengen, en ook met de tekst. Groetjes van Jolanda

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.