20 augustus 2016

Houd het eenvoudig!

De ovenschotel zit in de oven... eigenlijk een beetje later dan me lief is. De laatste tijd maak ik wat vaker ovenschotels en meestal vinden we het allemaal erg lekker. Deze keer een tip van m'n vriendin: hartige bladerdeeg, gaatjes inprikken, Broccoli-roosjes kort koken en over de bladerdeeg, daarover wat cashewnoten, de saus (bv creme fraice met eieren en zout en peper, kan ook met slagroom) en dan plakjes brie erover. Lijkt me erg lekker!

Raar idee dat de zomervakantie voorbij is, al gaat de eerste 'schoolweek' nog erg rommelig. Er zijn er die nog een week vrij hebben. Maar het oppassen gaat in ieder geval al beginnen en ik heb er zin in. Een dag ga ik nu ook bij iemand thuis oppassen op 4 kinderen.

De komkommerplant doet het zo goed, dat is nog eens leuk! Al 18 komkommers zijn er vanaf gekomen en er zitten er nog veel meer aan. Mijn moeder vertelde dat haar moeder altijd augurken maakte van komkommers. Ik ga eens op zoek naar een recept, lijkt me ook al heerlijk.

K en ik kijken regelmatig gezellig samen naar MasterChef. Van een aflevering heb ik zelfs echt nog iets geleerd. Er waren drie teams die iets moesten bereiden voor 40 personen. De een of andere bekende kok was erbij om ze advies te geven en hier en daar te helpen. Aan het begin zei hij:
'Houd het eenvoudig!'
Een teamlid had het idee een of andere pasta te maken, maar dat was veel te veel werk voor de tijd die ze kregen en zowiezo te ingewikkeld voor zo'n grote groep. Ook toen de kok langs hun keuken kwam sprak hij hen erop aan dat het te ingewikkeld was. Toch gingen ze door en het werd niet wat!
Een ander team kreeg het compliment: 'het is eenvoudig, maar perfect!'

Als ik nadenk over de komende dag, of dat nu 's avonds is of  's ochtends vroeg, dan gaan die woorden vanzelf door m'n hoofd. Houd het eenvoudig! Vaak proppen we een dag veel te vol en willen we veel te veel. Terwijl als we de lat niet zo hoog leggen, we dat wat we doen met veel meer zorg en aandacht en waarschijnlijk ook beter kunnen doen. Een wijze les dus, van deze kok....Maar vandaag lukt het allemaal niet zo eigenlijk. Ik had niet zo'n hele volle dag voor me en wilde veel was weg werken. Maar ik liet me overhalen om even langs iemand te gaan om even wat te bespreken (vond ik vooral ook leuk om te doen!). Toen kwam ik tijdens het boodschappen doen iemand tegen die me eraan herinnerde dat 'onze oude zendelinge' uit de gemeente vandaag jarig was. Daar wilde ik écht ook even naar toe en dat even werd veel langer dan ik had gedacht en niet omdat het zo ongezellig was! Onze buren zijn eindelijk weer thuis van vakantie en natuurlijk moesten we even bijpraten, ik had het niet anders gewild! En vanavond gaan we naar de verjaardag van m'n broer en zwager.
Zo is het leven ook gewoon soms. Dan komen er allemaal dingen tussendoor en natuurlijk kon ik nee zeggen. Maar soms wil je dat toch gewoon ook niet?! Dus schrijf ik nu nog even een blogje en hang ik na het eten straks een wasje op en stop er een in de wasmachine, ga op visite en als ik thuis kom, hang ik nog een wasje op of stop 'm in de droger en doe er weer een wasje in. Misschien strijk ik nog een overhemd als dat nodig is. En verder houd ik deze blog eenvoudig, zonder foto's. Volgende keer weer!

En de rest mag wachten tot maandag. Maandag maak ik ook bekend wie de boekjes 'Antwoordenboek voor kids' krijgt! Als je nog mee wilt doen, kan dat nog! Ik doe dat tegelijk met een review over een mooie gezinsagenda!

Mijn ziel neemt Uw getuigenissen in acht, want ik heb ze zeer lief.
Psalm 119: 167



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.