13 oktober 2021

Wat zijn jullie plannen?

Van het gezin waar ik werk leende ik een kookboek, het staat vol lekkere recepten en deze probeerde ik als eerst:


Oke, het ziet er wel een beetje anders uit dan in het boek, maar juist dat soepachtige was zo lekker!


In deze tijd van onverwachte quarantaine heb ik alle tijd om nieuwe dingen uit te proberen. Het probleem alleen is dat de zin ontbreekt 🙈. Er komt niks uit mijn handen, mijn stappenteller daalt met schrikbarende getallen. Gelukkig zijn er, op 2 waar we mee begonnen na, verder geen coronapatienten bijgekomen. En degene die het wel hebben, zijn er niet echt ziek van gelukkig. Alleen wat verkouden en de hoofdpijn is vervelend en ook de smaak is even weg geweest, maar is inmiddels ook weer terug. Vandaag zijn we de 24 uur klachtenvrij ingestapt en daar zijn we blij mee!

Waar ik me dan wel mee bezig houd? Ik ben me door de Mitford-serie van Jan Karon aan het heenlezen. Heerlijk ontspannend! Ik ben in het tweede deel bezig.

Vorige week liep ik op de dijk. De zon scheen zo mooi !


Ik zag er ook een paddenstoel


Volgende week is het vakantie, ik ben een beetje aan het verzinnen wat we zullen gaan doen. Logeetje komt ook weer gezellig. Zwemmen, kaarsen-maken-workshop, ik wil de stadsspeurtocht eigenlijk ook nog afmaken waar we in de zomer aan begonnen waren. Misschien een dagdeel kringlopen. Fietstochtje is ook leuk. En eens kijken welke spelletjes we nieuw leven in kunnen blazen.
Als je volgende week ook vakantie hebt, wat zijn jullie plannen?




 

2 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Van harte beterschap voor de zieken! En geniet van de boeken. Ik heb een stel oppaskinderen erbij en die heb ik hun vakantieweek een paar keer mogen vermaken; speeltuin en een ochtend gewoon gezellig thuis.

Aritha V. zei

Beterschap. Ik vind jou stadsfoto's zo leuk. Dat komt natuurlijk omdat ik weet dat mijn ouders er gewoond hebben. Zo benieuwd of de sleutelbloemstraat nog bestaat. Daar woonden mijn opa en oma.

Hier is het ook vakantie nu. R. heeft vakantie. Ik denk na: hoe kan ik een 17 jarige een vakantie gevoel geven. Dat is door donuts te kopen, geen groente te eten, veel hamburgerbroodjes te maken, extra gametijd en een goed gesprek af en toe. Misschien meenemen naar het bos? Dat zou hij dan voor mij doen.

https://kostbaar.blogspot.com/

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.