13 september 2021

Met aardappels geknutseld

Wat is het leuk om appels te plukken!


Dat deden we zaterdagmiddag



Zusje en neefje en nichtjes waren er ook, gezellig!


We willen natuurlijk de appels die er het lekkerst uitzien en die helemaal bovenin hangen!


Dat viel niet mee, maar...


Onze oogst, eerlijk verdeeld...


Dag mooie appelbomen, het was weer leuk!
Misschien komen we deze herfst nog wel een keertje terug!


Er was ook een pluktuin, maar dat vond ik toch niet echt wat. Toen maar een paar mooie zonnenbloemen gekocht. Daar wordt je altijd vrolijk van.


En toen werd het zondag en had ik zomaar ineens mijn dag helemaal niet.
K nam me mee naar buiten, ik nam het fototoestel mee en dat hielp me een beetje uit m'n dip.
Ik nam wat foto's in het park.



L en A waren ook mee


En Philip natuurlijk ook!


Ik heb de foto's hier en daar wat bewerkt, maar weet niet of ik ze er nou mooier op vind worden.


Deze vind ik wel mooi. Alleen op de zwart wit foto kreeg ik 'm een beetje scherp.


'Kom weer tot rust mijn ziel!
Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren,
Hij verkwikt mijn ziel...'


's Avonds kwamen R en M met hun trouw-album!
Het is zo'n mooi album geworden!!


Nog even m'n werkdag dan... Ik liep langs deze plek en wat verschrikkelijk! De prachtige, grote kastanjeboom was verdwenen!! Wat hebben we daar vaak en veel kastanjes gezocht en geraapt!!


We liepen naar de winkel en ik zag deze reuze lantaart voor het eerst! Terwijl hij daar al járen moet hangen en ik er al tig keer langs gelopen ben!


En kijk nou! Gewoon in een straat zag ik de lampionnetjes, waarvan ik dacht ze nog nooit gezien te hebben.


's Middags hebben we met aardappels geknutseld!
Het is de bedoeling dat er op het hoofd tuinkers gaat groeien als haar. Ik ben benieuwd.


En S was met de klas naar de kinderboerderij geweest. Het ging over bijen. Ze had zelf een kaars gemaakt. Ik dacht van bijenwas.


Volgende keer zal ik weer eens wat meer schrijven.
De zomer is bijna voorbij en ik heb eens nagedacht over wat ik deze zomer geleerd heb. Als ik het allemaal gelijk opgeschrijven had, kwam ik denk ik wel aan veel meer lessen dan de 13 die ik nu heb bedacht. Daar dus meer over in de volgende blog!

🙋

 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

'Kom weer tot rust mijn ziel!
Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren,
Hij verkwikt mijn ziel...'
AMEN, Hij alleen..

marijke zei

Bij veel van jouw foto's denk ik: Sta stil en let op Gods wonderen! Ik geniet ervan en kijk zo ook rond als ik zelf aan het wandelen ben.

Ik herken het, als je in de put zit dat je door het zijn in de natuur weer tot rust komt. Mooie tekst heb je erbij gezet.

Ben benieuwd naar de lessen die je geleerd hebt...ik vind 13 al best veel.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.