23 april 2019

Dag 1 na Pasen

Elk jaar denk ik weer na Pasen dat het goed zou zijn om niet alleen 40 dagen voor Pasen mijn volle aandacht te vestigen op het lijden en sterven van Jezus om dan op Pasen Zijn opstanding uitbundig te vieren. Ook 40 dagen na Pasen zou ik me met hart en ziel willen verlustigen in de realiteit dat Jezus is opgestaan en nu op dit moment dus levend is en bereikbaar voor iedereen!

Of het 40 dagen lang lukt elke dag een blog te schrijven weet ik nog niet, we gaan het zien!

Zondag eerste paasdag waren we (een paar leden van onze bijbelstudiegroep) 's ochtends om half 9 buiten te vinden in een parkje. We 'dekten' de minst vieze picknicktafel, overwonnen onze smetvrees en namen plaats. We uitten onze ongenoegens over de smerige rommel die er overal lag, de vuilnisbakken die uitpuilden en de rode druppels (?) op de andere picknicktafel, de zooi die aan onze voeten lag... en dat allemaal in het bijzijn van onze gast die een paar van ons zojuist hadden opgehaald bij de opvang voor daklozen. 


Het was gezellig, we hebben gepraat, lekker gegeten, voor hem gebeden. Eigenlijk allemaal helemaal niet heel bijzonder, maar zeker voor herhaling vatbaar. 

En Jezus? Hij was er bij! Ik weet niet of iedereen Hem zag en hoorde...maar zeker weten dat Hij er bij was. In de Bijbel staat: Waar twee of drie in mijn Naam vergaderd zijn, daar ben Ik in hun midden! Jezus kwam levend en stralend uit Zijn graf, daarom kon Hij er zondagochtend ook bij zijn en zie ik uit naar nog veeeeel meer 'vergaderingen' in zijn Naam! Als het moet aan nog smerigere tafels in nog rommeligere parkjes dan dit!



1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi om te lezen. Ik las ergens dat we als we ons 40 dagen voorbereiden op Pasen dat we ons er dan ook maar toe moeten zetten om 40 dagen dankbaar en blij te zijn voor wat Hij gedaan heeft.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.