1 mei 2021

Alvast een beginnetje

 Terwijl er 5 legomasters aan het kijken zijn en 2 aan het fietsen, er op het plein voor ons huis gevoetbalt wordt, de koffie pruttelt, de theekoker zijn stoom afblaast en ik stiekem nog een stukje cake in mijn mond stop en de eerste letters en woorden en zinnen op het scherm verschijnen, geniet ik van het idee dat de vakantie is begonnen. Ik ga weer eens proberen elke dag een blogje te schrijven, gewoon een luchtig, gezellig kletspraatje voor bij de koffie!

Kijk wat een leuk tafeltje! Hier stond het heel leuk, maar nu ik er naar kijk, zou ik het toch niet in onze tuin willen hebben. Het zou er rommelig uitzien in een kleine stadstuin. Donderdag gingen K en ik samen de hele dag weg. Hij zat me nieuwsgierig te maken en deed heel geheimzinnig over wat we gingen doen... ik was benieuwd. We reden helemaal naar Drente, daar gingen we wandelen in het Dwingelderveld. Wat een regen!

We wilden eigenlijk de route van 7 km lopen, maar kozen halverwege toch voor die van 4,5, ik was, ondanks de paraplu, al behoorlijk nat geworden. Daar zijn we blijkbaar niet zo goed in, samen onder één paraplu, maar gezellig was het wel.

Het is een prachtig, nat natuurgebied!

Voor onderweg had ik een  'boswachtersbrok' gekocht. Een flink stuk speculaas en lekker dat het was!

En we liepen weer verder...

Ik dacht dat we geen paddenstoelen meer zouden zien, maar dat had ik mis!

Toen we weer terug waren, was het even droog en zijn we ook nog naar de schaapskooi gelopen.

Ondertussen was het al kwart voor 3 en gingen we bij de subway een broodje halen. Daar kwamen we de rest van de dag wel mee door! Ik wilde graag nog even naar een kringloop en dat deden we. Ik zag een leuk boekje van Jill Briscoe. Ik zal er een dezer dagen eens over schrijven!

En toen nam K me mee naar een reusachtige winkel vol gitaren en mocht een gitaar uitzoeken! 


En dat is gelukt! Ben er zó blij mee!! Veel blijer dan ik er op de foto uitzie! 😅



Het was nog een hele klus, want ik kon kiezen uit een heleboel gitaren. Elke keer liet ik er een weer terug hangen en op het laatst hield ik de twee mooiste over. En ik kón écht niet kiezen! Toen kwam de 'baas' me gelukkig helpen en vertelde me dat het twee dezelfde waren! Na nog een keer goed geluisterd te hebben, klonk die ene tóch een tikje mooier dan die andere en heb ik die gekozen.
En toen wilden we eigenlijk allebei naar huis, want we konden toch niet zoveel meer doen. En thuis wel:))

De volgende dag moest ik nog werken en tekende ik deze tekening na uit een boek van kikker en zijn vriendjes... is ook echt ontspannend en leuk om te doen! Het lukt me nooit om iets uit m'n hoofd te tekenen, ik heb altijd een voorbeeld nodig. Gelukkig zijn er voorbeelden genoeg!


Vandaag ging ik met M en A naar een kringloop. A heeft een nieuwe hobby en maakt van oude sieraden weer nieuwe. In de kringloop vind je er genoeg! En natuurlijk kon ik het niet laten om zonder boeken uit de kringloop weg te gaan en kon ik het ook niet laten om onder het koken alvast een beginnetje te maken.

Dit boek wil ik in deze vakantie uitlezen!


We deden veel spelletjes...


En ik skeelerde nog een rondje na het eten. Langs de haven...


En nu sluit ik m'n laptop af en ga ik nog even lezen!
🙋

3 opmerkingen:

Andrea zei

Mooi vethaal...mag ik t boek van je lenen als je t uit hebt?

Lieneke van Vuuren zei

Ja zeker Andrea! Vandaag of morgen heb ik het uit:)

Aritha V. zei

Heerlijk verhaal. Jij je nieuwe gitaar. Ik wil hem horen ;-) Neem je een korte video op?

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.