1 maart 2021

Een stok achter de deur

Wat een druk weekje was het vorige week, ik kwam er niet aan toe een blogje te schrijven.
K en ik kregen de kans om twee uurtjes samen te wandelen, ook dat is iets wat veeel te lang geleden is. We haalden eerst een koffie en een warme chocolademelk en struinden toen door het bos/park met de hond.


Heerlijk, de lente komt er echt aan en was vorige week eigenlijk al helemaal aanwezig.



Langs het water, zonnetje...genieten!


Philip even moe maken...


Ik wilde eigenlijk in deze boom klimmen, maar heb het niet gedaan.
Bluf dus 😏


S logeerde bij mijn zusje en de volgende dag gingen we met elkaar picknicken. Het was erg leuk en nog steeds prachtig weer.


Zaterdag kwam R z'n verloofde en had mooie plantjes voor in de tuin meegenomen, zo leuk! En gelijk een goede stok achter de deur om daar nu eindelijk eens aan de slag te gaan.


Gisteren maakten we een wandeling en dat ziet er dan zo uit:


En vandaag was ook een mooie dag. Ik schreef dit op facebook:
Vanochtend kwam een Braziliaanze zuster met haar twee kleine, lieve meisjes gezellig thee drinken. Wat heerlijk om elkaar te spreken en te merken dat onze harten op elkaar afgestemd zijn! En zo grappig om te zien hoe haar jongste totaal geen angst voor onze hond heeft en heel hard moest lachen toen hij haar hand likte!
Ik kreeg een potje peperjam (Yummm!), rechtstreeks uit Brazilië en ik kon haar blij maken met een mooi boek, precies die waar ze naar op zoek was! En het allerleukste...ze woont een paar straten verder! Ik schaam me om te zeggen dat we al een paar jaar proberen af te spreken, maar voel me zo blij dat het vandaag gelukt is!

 


BOEKEN

Februari is voorbij, ik las meer boeken dan ik had gedacht. De hele 3-delige zijde-plantage van Linda Chaikim, maar ook 'Een hart voor mensen' en ook nog 'Worship matters' van Bob Kauflin. Deze laatste had ik geleend van Lineke, je kunt haar blog hier lezen! Dit boek las ik 's avonds voordat ik ging slapen. Overdag lees ik iets anders. Zo ben ik tegenwoordig maar in 2 boeken tegelijk bezig.

En dan is er weer een nieuwe maand met 'nieuwe' boeken! Ik was in de laatste dagen van februari al begonnen aan 'J. Hudson Taylor' van Roger Steer en 's avonds wilde ik een Engelse biografie van Taylor lezen. Het is een heel oud boek, een oude zendelinge bij ons uit de gemeente heeft het in haar eerste jaren op het zendingsveld in Azië gelezen. Ik wilde het heel graag ook eens lezen. Maar na ongeveer 40 bladzijden moest ik het opgeven. Het Engels was echt te moeilijk. Nu ben ik aan 'De navolging van Christus' van Thomas á Kempis begonnen. Die twee komen deze maand wel uit. Verder weet ik het eigenlijk nog niet. Woensdag heb ik een afspraak bij de bibliotheek...dan ga ik verder plannen maken!

🙋 

2 opmerkingen:

@Lineke zei

En hoe was Worship Matters?

Heleen zei

Ik vind het ook lastig om een Engelstalig boek te lezen. Mijn dochters van 15 en 19 hebben er geen moeite mee :).
Als ik een boek toch graag wil lezen en het is digitaal dan haal ik 't door Google Translate. Dat is natuurlijk verre van correct vertaald dan, maar ik kom daar wel uit met het Engelstalige boek ernaast. En als ik een boek niet kan downloaden gebruik ik ook nog weleens een vertaalapp op mijn mobiele telefoon om het te lezen. Beetje omslachtig wel.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.