22 april 2020

In en om het huis

Een hele poos geleden liet ik een foto zien van een plant die ik bijna weg had gegooid, maar toch nog maar even liet staan om te kijken of hij misschien nog een keer zou gaan bloeien. En ja hoor, er kwamen knoppen! Twee van de knoppen waren helemaal uitgedroogd en moest ik er af halen. In de vensterbank kregen ze teveel zon. Ik heb 'm toen op de kleine tafel in de woonkamer gezet. En de knoppen werden maar groter en groter en groter.
Gisteren kwam ik thuis, ik had de toespraak van Rutte gemist en dus vroeg ik:
Is er nog meer nieuws?
En precies op dat moment viel mijn oog op de 'knoppen', die open waren gegaan!


Zomaar stilletjes zonder dat ik het merkte! En kijk eens hoeveel knoppen er nog aan zitten!
Wat een Schepper hebben we! Die vlekjes paars en die randjes geel...💓


En buiten is het ook heerlijk. Als ik 's ochtends even met Philip op de dijk loop en naar het gras kijk, zie ik allemaal dauwdruppels. Hoe mooi en goed bedacht is dat als het zolang droog is!


Zondag gingen we even een wandeling maken, een plekje dat we nu pas hebben ontdekt! Dat is een feestje, vooral omdat het helemaal niet zo ver van huis is.


Een heel mooi bosachtig parkje, met watertjes en veel vogels en eenden.


Philip mocht na weken weer voor het eerst het water in, daar geniet hij met volle teugen van. We konden niet vaak genoeg die bal het water in gooien!


Op facebook zette ik een berichtje over zoveel mooie liederen die ik nog niet kende en dat ik bezig ben gewoon te zoeken naar iets moois en het dan te leren. Vooral oude hymns zijn zo mooi. Veel teksten, ook van nieuwere liederen gaan weer opnieuw leven in deze bijzondere tijd.
Ik deel de liederen die ik leer elke vrijdag op fb. En ik zal ze ook op mijn blog plaatsen. Dit is geen oude hymn, maar de tekst is zo mooi!


Dat was het weer voor nu.
Nog 3 dagen en dan is het meivakantie, heerlijk! Ik vind het niet zo heel erg dat we geen bijzondere uitstapjes kunnen maken, eigenlijk vermaken we ons thuis en om het huis ook prima!


2 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Geweldig dat de orchidee weer aan het bloeien is geslagen. Beloond geduld. Fijn dat jullie met genoeg natuur in de buurt je heerlijk kunt vermaken. Ik geniet mee via de foto's en vind het lied erg mooi. Fijne dag!

Aritha V. zei

Heerlijk blogje. Die dauw is zo mooi hè.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.