31 maart 2019

Bloemen die altijd overal groeien

Van de week bracht ik het zoontje van m'n vriendin naar de peuterspeelzaal. Ik was er wel eens geweest, maar had dit mooie fonteintje nog nooit gezien. Die kleuren en de mozaïek zijn prachtig!


Het is heerlijk om buiten te zijn. Ook in de tuin gebeurt er weer van alles: ook de gebroken hartjes zijn weer gaan bloeien.


Gisteren was het zulk heerlijk weer. We gingen naar mijn schoonouders. Ook daar op het balkon van het tehuis stond een mooie bak vol bloemen.


We maakten een wandeling in de mooie buurt. S en A wilden alle bloemen wel plukken die er groeiden, maar helaas, dat mocht niet. Uiteindelijk hebben ze toch een mooi boeketje kunnen plukken van bloemen die altijd overal groeien.


We kwamen deze schaapjes tegen


En ook dit bootje dat helemaal volgelopen was met water. Waarschijnlijk ligt die er al een poosje.


Op een gegeven moment keek ik achterom waar S bleef en kwam ze met een bang gezichtje naar ons toerennen. Ze had een grote vlieg gezien en dacht dat het een bij of wesp was. Ze is een keer in haar keel gestoken en ik was niet thuis. Ha heeft het toen nog wat uitgezogen en alles kwam weer goed, maar ze is nog steeds erg bang. Vannacht kwam ze tussen ons in liggen omdat ze had gedroomd dat ze gestoken werd. Ze vind het hierdoor helemaal niet fijn dat het zomer wordt.
Eens even goed bedenken hoe ik haar kan helpen van deze angst af te komen...



2 opmerkingen:

Aritha zei

Jouw foto's zijn zo mooi. Bang zijn voor beesten is echt belemmerend en traumatisch soms.

Door meer over wespen of bijen te leren kan je haar laten zien dat sommige ideeën over wespen helemaal niet kloppen. En zorg ervoor dat ze lekker luchtje draagt of een appel eet buiten. Daar komen ze op af.

Anoniem zei

Echt heerlijke lentekriebel fotootjes:)! Jammer dat S nu helemaal geen zin heeft in de zomer:(… Hopelijk zakt de angst nog wat voordat de wespen en bijtjes weer volop beginnen te vliegen.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.