16 september 2016

En een lol dat ze hadden!

Vannacht begon het met gerommel in de verte dat snel dichterbij kwam. Ineens hoorde ik iemand het balkon op gaan, die grenst aan onze slaapkamer. Ik dacht dat Ha, die nog wakker was, naar de flitsen wilde kijken, maar wat deed hij? Hij haalde de droge was van de lijn!! Kijk, je begrijpt dat mijn hart dan een bijzonder sprongetje maakt! Geweldig toch, ik heb 'm niet op dat idee gebracht.
Ik zal maar niet vertellen dat er nog wat groene tomaten in de tuin lagen. Ik had ze graag nog een kans gegeven om alsnog rood te worden, maar dat is niet gebeurt en eigenlijk had ik ze daar allang weg moeten halen. Ik weet niet precies wat ze aan het doen waren gisterenmiddag, maar 'één van de groten' kreeg het voor elkaar er vanaf de tuin een over het balkon tegen ons slaapkamerraam te gooien. En een lol dat ze hadden! Ook dit idee heb ik niet geopperd natuurlijk. En in een poging tot opvoeden, vermaande ik de dader om alle tomaten op te ruimen uit de tuin, maar ik zag vanochtend dat ze er allemaal nog lagen... En zag toen ook pas dat ie tegen het raam aangekomen was.


Gisterenavond was het zover, de presentatie van de vrouwenbijbel! Een paar mooie toespraken, een prachtig verteld verhaal over de barmhartige Samaritaan, het eerste deel vanuit de vrouw zelf, het tweede deel vanuit Jezus. En een mooi optreden van de vocalband Favor!


Dit is 'm, ik ben er heel blij mee! Het is altijd erg leuk om een boek in je handen te hebben waaraan je mee hebt geschreven. Helemaal als dat de Bijbel is!


Die kleine vakjes met tekst worden strooiers genoemd. Ik mocht strooiers schrijven voor bij de profeten Joël, Amos, Obadja, Jona en Micha en bij de eerste 10 hoofdstukken van Ezechiël, daarna vond ik het een beetje moeilijk worden. 


Hier een voorbeeld van een strooier bij Amos 8:4

Naast strooiers zijn er ook thema's en karakterschetsen van vrouwen uit de Bijbel, een inleiding op elk Bijbelboek. Tot nu toe had ik niet echt een eigen Bijbel, daarom ben ik er ook erg blij mee. Ik zou heel graag dit Bijbelmerksysteem willen gaan gebruiken.

Het werd wel laat gisterenavond. Vanochtend eerst een stukje hard gelopen met een vriendin, even gedoucht, makkelijke kleren aan getrokken en lekker wat rommelen! Dat houd bijv in dat ik het badje weer droog maak en alles in de tuin weer netjes maak, de was doen, wat kleding uitzoeken, kamers opruimen (lees: zoveel mogelijk rommel eruit halen en weg doen!), even een blogje schrijven...

Fijn weekend!


1 opmerking:

Aritha V. zei

Hier zie ik een paar foto's niet. Maar ik heb hem al eerder gelezen en toen stonden ze wel op zichtbaar. Is de Bijbel mooi???

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.