14 juni 2023

Wachten, natuur, een jongen of een meisje, boeken en een auto

Het is 15.00 uur en ik zit vanaf 8.00 uur in de wacht. Om 16.00 uur ga ik er weer uit of ga ik nog verder door tot 0.00 uur? Dat moet ik nog afwachten. Wachten hoort bij mijn werk. Wachten kun je leren denk ik. Één ding is iig heel belangrijk:

Ga iets doen! Niet twijfelen, gewoon iets oppakken en niet op de bank gaan zitten wachten.

Vandaag heb ik dat ook niet gedaan. Gisteren ben ik lekker naar buiten geweest en heb 's avonds nog getennist, ook een beetje omdat ik wist dat ik vandaag de deur niet uit kan.
Er zijn vast nog meer dingen die belangrijk zijn bij wachten, daar moet ik nog achter komen.

Een van de meest logische dingen is dan toch wel een blogje schrijven. In mijn galerij kom ik dan weer leuke foto's tegen van de afgelopen week. Daar zal ik wat bij vertellen.

Vorige week ging ik met mijn moeder en zusjes naar de Reeuwijkse plassen. We maakten een wandeling om de halve plas en liepen toen terug, omdat we dachten dat de weg die voor ons lag vele malen langer was dan de weg die achter ons lag en we liepen al 3 kwartier/ een uur. Uiteindelijk viel dat nogal mee en was het waarschijnlijk korter geweest als we door hadden gelopen. Dat heb je met Familie Zonder Richtingsgevoel. We kwamen langs een tafeltje waar spulletjes op lagen en ook wat te eten en te drinken. We legden al ons geld bij elkaar, zodat de een wat kaarten kon kopen en de ander verse eitjes en nog iets lekkers voor onderweg.


Natuurlijk kwamen we ook prachtige bloemen tegen.


En vogeltjes


En kikkers, ik hoor ze hier niet hoor, dus het blijft een beetje bijzonder!


Zondagavond waren we bij Ha & Ma. Dat was nog eens leuk en spannend...wordt het een kleinzoon of kleindochter? Het maakt mij niet uit, en toch was ik wel heel erg benieuwd.


Maar ik kan het hier niet zeggen, want mijn ouders willen het nog niet weten 😁
App me maar als je het wilt weten!
En nu ben ik natuurlijk benieuwd hoe dit mensje eruit ziet!
Wachten...


Gisteren moést ik even zwemmen! Ik kon niet zomaar 6 warme, vrije dagen en niet gezwommen hebben. Dus stapten M en ik met een boek in de auto en hebben we samen aan het water zitten lezen en heb ik nog 20 minuten gezwommen.
💦💦💦
Het is een interessant en goed geschreven boek. Ik vond het een keer in de kringloop. Ik zoek vaak naar dit soort boeken. Me even in een ander land en een andere cultuur 'terugtrekken'.


Ik las vorige week het boek
'De kunst van het ongelukkig zijn'.
Niet dat ik ongelukkig ben hoor.
Het is geschreven door Dirk de Wachter, een bekende Belgische Psychiater.
Hij schrijft o.a. dat je iemand niet kan troosten in zijn/haar verdriet door een emoji te sturen. Dat zijn we gaan denken. We doen in ieder geval alsof we dat denken. Maar dat zal nooit kunnen! We hebben een arm om onze schouder nodig, we hebben het nodig elkaar in de ogen te kijken en ons verhaal te vertellen.
Ja, ik raad 'm aan!

A. kwam net thuis en liet zien wat ze onderweg zag.
Ik las dat in de afgelopen dagen 1003 keer de Brandweer naar Rotterdam gestuurd is en 5463 keer een ambulance. Ze hebben het er maar druk mee.


Anders nog iets?
We zijn inmiddels weer een half uur verder met wachten.
Wat doe jij als je moet wachten? 
Ik zou het echt willen weten!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.