10 november 2022

Het ruikt hier naar...

Mmm... Het ruikt hier naar een gedweilde vloer, gezeemde ramen, verse zelfgemaakte erwtensoep en een afwezige airfryer! Ik geniet van deze dag en alle klusjes die ik doe. 


 

En ik ben blij dat de erwtensoep al klaar is, dat hoef ik niet meer te doen en het ruikt écht lekker! Vooral toen ik buiten de ramen aan het zemen was en de geur uit het ventilatorrooster kwam! 😄


En die afwezige airfryer, ja, die heb ik dus het huis uitgedaan vanochtend! Ik had hem eerst zo goed als mogelijk schoon gemaakt. Zelfs even in de oven gezet (de bak), maar bedacht dat dat eigenlijk helemaal geen goed idee is, omdat het handvat van een soort plastic materiaal is. Toen ik er mee klaar was zette ik 'm op de container buiten. Vaak is iets binnen een uur wel weg. Maar M protesteerde toen ze hem zag staan en heeft hem ergens anders naar toe gebracht. Geen patat meer 😢. Ik vind het superlekker, maar krijg vaak pijn in m'n maag en als dat hevig is ben ik zo m'n hele avond erdoor kwijt. En toch maar elke week weer eten, dat is niet zo handig. Zo héél af en toe kan geen kwaad, maar daar hoef ik geen airfryer voor te hebben. Als jullie patat eten, nodig me gerust uit! 😋

Gistermiddag en -avond veel helikopters, heel laag, heel langzaam en ze bleven maar gaan. In het AD staat:
De training is onderdeel van een cursus van twintig weken, zodat helikoptervliegers worden opgeleid tot helikopterwapeninstructeur. De deelnemers worden blootgesteld aan een omgeving waarin ze opgeleid worden in het kunnen trainen en instrueren van andere vliegers in complexe situaties.

Ik vind het niet fijn, het geeft een beetje een onveilig gevoel en een paar meiden hier worden er onrustig van.


Gisterenavond hadden Mar en ik homegroup (onder het genot van helikoptermotoren). We liepen er naar toe en we zagen in de straat in een bovenhuis 'HEER' op de muur staan. Na even ons best te hebben gedaan, leek er zoiets te staan als 'Bij de HEER alleen zal ik veilig wonen'. Toen de avond voorbij was zag ik dit bordje aan de muur hangen!


💖

Kom nog even mee de tuin in!
Ik had een paar zonnenbloemen in de aarde gelegd en niet meer weggehaald. En nu gebeurt er dit...


Wie gaat ze vertellen dat dit nu niet de goed tijd is hiervoor?
Het leven kun je niet tegenhouden!
Jawel, dat kan wel...
Nee, dat kan niet!


Nog even een potje 'ticket to ride'
verloren!


Tot slot een mooi gedichtje van Harriet Beecker Stowe (schrijfster van 'De hut van oom Ton') voor morgenochtend:

Wees toch stil
als de morgen prachtig aanbreekt
wanneer de vogels ontwaken
en de schaduwen vluchten.
Mooier dan de morgen,
lieflijker dan het daglied
komt het heilige bewustzijn:
'Ik ben met u!'




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.