10 januari 2019

Check deze mooie kerk!

M'n boek is uit! Ik schreef er in deze blog iets over.


Het boekje staat vol mooie en wijze lessen. Ik citeer hier nog een laatste mooie:
'Ik heb Hem gediend in mijn jeugd; ik zal Hem dienen in mijn ouderdom Ik heb Hem gediend in kracht; ik zal Hem dienen in zwakheid Ik heb Hem gediend met mijn leven; ik zal Hem dienen met mijn sterven'
De laatste jaren heeft Corrie ten Boom door verschillende beroertes haar spraak verloren en ook begreep ze niet alles meer. Het boek 'De stille jaren van Corrie ten Boom' gaan daar over en is ook heel erg de moeite van het lezen waard!
Wat ik nu ga lezen? Daar blog ik een volgende keer over. Maar de komende maanden ga ik in ieder geval met een groepje vrouwen met dit boek aan de slag:


De afgelopen jaren heb ik zeker al flinke stappen gezet in het grenzen leggen en ik zie dat het niet alleen voor mezelf, maar voor iedereen om me heen alleen maar goed is. Ik vind het zo gaaf om het met een paar anderen te lezen en te bespreken, daar leer ik van! Ik heb de neiging om veel dingen maar in mijn eentje uit te zoeken, uit te denken en te vechten en een van de dingen die ik wil leren is om met anderen te gaan praten als iets me dwars zit. Elke keer als ik dat doe, wordt ik blij van de inzichten van de ander! Wie weet helpt dit boek me daar ook een beetje bij.

Vorige week ging ik met deze 6 leuke meiden naar de schaatsbaan.



En toen ik in de auto stapte zag ik een appje van mijn zusje, dat er een zoon geboren was! 's Avonds mochten m'n andere zusje en ik even komen kijken en knuffelen en kusjes geven...💖 Wat een prachtig wondertje! De vorige keer stonden we om een heel klein mandje met een veel te klein jongetje, van wie na 16 weken het hartje niet meer klopte. Wat een prachtig mooi lijfje met alles erop en eraan. Wat hebben we gehuild en wat waren we verwonderd! En nu een gezonde jongen! Zo blij voor en met m'n dappere zus! 


Voordat we erheen gingen, zetten we nog even gauw een sokkenboeket in elkaar. Best leuk geworden vind ik. We wisten niet wat het zou worden, maar er zaten veel blauwe sokjes bij. 'Een meisje met blauwe sokjes kan wel, maar een jongen met roze sokjes kan niet'. 



Vorige week waren we even in Dordrecht en liep ik met S even in een leuk winkelstraatje. 'Check deze mooie kerk!' zei ze:)


Nu ga ik gauw eten koken: zuurkool met worst! En M maakt er pasta pesto bij. Er zijn er een paar die niet van zuurkool houden en er zijn er een paar die niet van pasta pesto houden. 
Al een poosje zit ik te broeden op een jaarthema, maar het wil maar niet komen. Ik hoop er in m'n volgende blog uit te zijn!

1 opmerking:

Ondanks Tietze zei

Dat is echt een heel mooi boekje (van Corrie ten Boom).

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.