8 mei 2024

Ik ben geen haan

Boerderijdieren blijven toch ook altijd leuk, vind je niet? Maandag gingen we naar geitenboerderij 't Geertje. Er waren niet zoveel babygeitjes, maar wel biggetjes.
Wat doe je daar nou?


Goed zo, laat je snuit maar even zien! Wat heb je leuke oren!


Binnen lagen  nog 2 biggetjes onder de lamp. Waarom zou dat zijn? Als een baby onder de lamp moet, is dat vaak omdat ze geel zien, maar deze biggetjes waren niet geel!


Het leuke aan deze boerderij is dat je de geitjes een flesje kunt geven. Een grote geit kun je beter geen flesje geven, die bijt gelijk een groot gat in de speen. Ja, hoe ik dat nou weer weet...


Voor de kleine geitjes dus een flesje, de grote geiten kon je voeren.


J was totaal niet bang voor al die dieren. Zo leuk om te zien!❤

Dit vind ik dan weer een echte boerderijfoto.


Even inzoomen. Hij loopt zo grappig. Ik doe het hem niet na op zo'n smalle stang. Maar ik ben dan ook geen haan.

Geiten, geiten, overal geiten


Twee van mijn vroegere oppaskindjes waren ook mee. Van I moest ik dit kippenkuiken ook op de foto zetten. Eigenlijk ook wel echt een boerderijfoto met die emmer erbij. Alleen die zwarte schoenen linksboven horen er dan weer niet bij.


Deze foto maakte ik niet op de boerderij. Sterker nog, ik maakte 'm helemaal niet 😄. Mijn moeder liep er langs en kon heel dichtbij komen om een foto te maken. Mama zwaan bleef rustig doorgaan met zichzelf te wassen en keek af en toe even op en papa zwaan zat er naast en had ook geen zin om moeite te doen om mijn moeder weg te jagen. Dat was natuurlijk ook helemaal niet nodig.


En wat we verder deden deze week:
 
* Nichtje werd 12 jaar, dat hebben we gevierd
* We gingen oefenen met de worship voor de hemelvaartdienst
* Ik zou dagboekstukjes over het huwelijk schrijven, ik heb het afgezegd, er is geen ruimte voor in mijn brein.
* Vandaag wordt een strandmiddagje. Ik zal proberen daar morgen wat van te laten zien.











2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke foto's! Ik denk dat de biggetjes onder de lamp liggen om warm te blijven. Als een soort kruik bij een baby zeg maar. Groeten van Marijke

Moedig dat je het schrijven van de dagboekstukjes hebt afgezegd. Je zult het jammer vinden, maar is waarschijnlijk niet te combineren met je gezin, werk enz. En het is inderdaad iets waarvoor je de ruimte in je hoofd moet hebben.

Aritha Vermeulen zei

Heerlijke foto's, echte boerderijdieren. Ik vind die met de haan zo leuk. En de biggetjes zijn nog erg schoon hè.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.