27 november 2023

Uw licht in elke traan

Al een poosje zit het in m'n hoofd om weer eens wat te borduren. Ooit borduurde ik een mooie Afrikaanse vrouw in een prachtige jurk. Maar dat is echt al heel lang geleden. Nu kocht ik een wat eenvoudiger en kleiner werkje, gewoon om het weer eens op te pakken. Wie weet krijg ik de smaak goed te pakken... Ik zal elke keer een stukje verder laten zien wat het wordt.


En natuurlijk snap je dan dat deze titel me erg aansprak en ik het niet kon laten liggen. Vandaag las ik een halve bladzijde, gewoon even aan dat boek ruiken, de sfeer proeven.


En verder genoot ik van onze kleindochter. Ze zat zo heerlijk te spelen op de grond. Voor de kerstboom heeft ze totaal geen oog, ze doet of die er altijd al is geweest, het interesseert haar niks. Fijn!


Laat ik deze blog eens wat korter houden. Ik geef jullie nog een mooi citaat mee. Ik las het gisteravond en het raakte me. Misschien vooral omdat we in de kerk het lied 'Geef ons vrede' zongen. Ik heb het tientallen keren gezongen de afgelopen maanden en nu moest ik er ineens bij huilen. Het leek wel of ik de zwaarte van de hele wereld in het lied voelde.
'Kunnen tranen spreken? In welke taal geven ze hun betekenis te kennen? Tranen spreken een universele taal die bekend is en begrepen wordt over de hele aarde, en zelfs boven in de hemel. Tranen zijn de welsprekendheid van het verdriet. Ze spelen de rol van iemand die vloeiend spreekt, een tolk is niet nodig, iedereen verstaat hem. Is het niet mooi om te geloven dat onze tranen worden begrepen ook al ontbreken de woorden? Laten we tranen leren zien als vloeibare gebeden, en ons huilen als de gestage druppeling van een dringende voorbede die door uitslijten zeker haar weg zal banen helemaal tot in het hart van de genade, ondanks de stenen hindernissen die de weg versperren. Mijn God, ik zal wenen wanneer ik niet kan pleiten, want Gij hoort de stem van mijn geween.'
C.H. Spurgeon nav Psalm 6:9-10
'Want de HEERE heeft mijn luide geween gehoord. De HEERE heeft mijn smeken gehoord, de HEERE zal mijn gebed aannemen.'



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.