23 november 2023

Het werd steeds gezelliger

Herfst, nog steeds! En daar hoort zo af en toe een bordspel bij. Scotland Yard is een leuk spel, dat ik al op de basisschool speelde. Dit is inmiddels alweer ruim een week geleden, maar het was leuk, ook al won 'Mister X'.


Onderweg van m'n werk naar huis kom ik de mooiste bomen tegen. Ik werkte deze keer 7 dagen. De laatste dag was een lange dag. Eerst 5 uur in het gezin, 's middags nog een opstartje van 2 uur en 's avonds nog een teamoverleg. Maar, ik mocht toen wel een dag extra vrij, dus heb ik 8 dagen vrij ipv 7.


Vanochtend zou ik gaan zwemmen, maar werd met hoofdpijn wakker. Gisteren was mijn eerste vrije dag en heb ik niet echt rustig aan gedaan. Ik denk dat het daardoor komt. We maken er maar even een relax dagje van. Kom even mee de tuin in! Wat wil deze hortensia nou? Gaan we nog bloemen geven of laten we de bladeren vallen?

En wat is dit nu weer? Katjes aan een magnolia?? Nog nooit gezien of geweten! Maar ik vind ze wel heel leuk! De bladeren vallen ook van deze boom, net als van de vijgenboom. Het begint echt een beetje herfstig winter te worden nu in onze tuin.


Gisteren maakte ik 'Koosje' af. Ik had restjes wol gebruikt en kwam niet uit met roze. Jammer, maar toch ook wel even goed om een proefpopje te maken. Nu weet ik waar ik op moet letten als ik er nog een maak. De wol ligt al klaar. En L wilde deze graag hebben.


Gisteren hadden we homegroup. Het was zo gezellig. We aten met elkaar en daarna schoven alle kids aan tafel en begonnen kaarten te maken. De volwassenen schreven ze. Het was voor een organisatie die kaarten stuurt naar ouderen in de wijk rond de kerst. Ik vond het vooral heel leuk dat iedereen zo enthousiast aan de slag ging. Toen ik in de auto vertelde dat we dat gingen doen, wilde er al één naar huis, maar ook zij deed toch gezellig mee.❤


Vanochtend ging ik met L en S naar een koffietentje. We dronken er een heerlijke Latte met hazelnootflavour en twee ijskoffies met hazelnoot- en caramelflavour.


Hoe langer we er waren, hoe gezelliger het werd.


'Ah, jij kleine, lieve meid' zei L toen we het er over hadden dat S nog maar 11 jaar is.


11 of niet, ze is dol op koffie en dronk het liefst L d'r glas ook nog leeg.


En toen hadden ze lang genoeg gezeten en gingen we nog even naar beneden om te kijken of er nog leuke kleding te vinden was. L viel uit het pashokje... expres, omdat S er ook uit was gevallen, per ongeluk. Ik zei al, het werd steeds gezelliger! Uiteindelijk ging L met een prachtige nieuwe jurk naar huis. Het kaartje hing er nog aan: €190,-(!!), maar hier was hij maar €7,-. Met binnenkort een bruiloft van een nichtje is dat natuurlijk helemaal leuk. En S was dolblij met een traingingsbroek die ze voor voetbal kan gebruiken. Voor €3,50 was dat ook weer een leuk koopje.


Ik zie overal al een kerstboom staan. Twee weken geleden al, toen we met de homegroup bij iemand thuis waren, gisteren stond hij er ook al, en in het koffietentje stond er ook al één. Alsof iedereen toe is aan wat gezelligheid tijdens deze donkere dagen. Wij doen gezellig mee. Ik wilde eerst wachten tot 1 december, maar dan werk ik weer en waarom zouden we ook eigenlijk? Het is gezellig met al die lichtjes! En gisteren heb ik alles grondig opgeruimd en schoongemaakt, dus het huis was er ook klaar voor.


Alleen Philip kijkt er nog niet heel erg vrolijk bij.












2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, de 'katjes' van de magnolia zijn alvast de bloemknoppen voor volgend jaar lente. Dus je kunt je vast verheugen op bloemen....🌸

Aritha V. zei

Wat een gezellige blog weer. Ik ga het opzoeken op je blog, vorig jaar had je het ook over die knoppen in je magnolia. Kijken of ik het kan vinden. De foto van de kids, huishroep, aan de tafel onder lamp is zo mooi. Ik geniet mee van je kertboom. Wat een mooierd. Geniet je van je vrije dagen nu?

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.