22 september 2023

Niet te ver en niet te lang

Mijn schoolweek zit er weer op! Ik heb m'n toets met een 9,2 gehaald, zo blij mee, niet voor niks geleerd! Ik neem je nog even mee  naar maandag, toen kwam m'n kleindochter weer gezellig en Simba natuurlijk ook. Ook mijn 3-jarige oppasmeisje haalde ik op. Deze keer gingen we de hondenpoten met vingerverf insmeren en op doek zetten. Dat viel nog niet heel erg mee. Ik heb geen foto gemaakt van het eindresultaat, maar deze zeggen er wel iets over. Gelukkig hielp L. me ermee.


Het waren niet héle mooie afdrukken moet ik eerlijk zeggen, maar het idee was toch leuk. H d'r voetje deden we er ook bij en I. d'r handje. I. nam het mee naar huis. Nog heel even en ze gaat naar school. Ik weet niet of het dan nog gaat lukken om haar tegelijk met H hier te hebben. Ik hoop het wel, het is altijd zo gezellig!💓


Ik kookte een linzensoepje die dag. Mmm!


En vorige week zaterdag maakte ik ook nog een citroen-frambozentaart. Het leek wel lemon-curd wat ik had gemaakt! Ik heb het recept opgeslagen in m'n notities. En jullie kunnen 'm hier vinden! Het voelt zo slecht om dit niet te delen!🤭


Vanmiddag kocht ik een leuk lijstje in de kringloop en haalde thuis wat gedroogde bloemen uit dikke boeken. Best leuk op dit bureautje!


Nog een paar laatste foto's van deze ochtend. We probeerden een nieuwe plek uit om te kunnen zwemmen. Deze keer in de Maas. We gingen maar heel even het water in, niet te ver en ook niet zo lang. Heel veilig was het er niet.


We denken dat het voor de winter, als het echt koud is, een prima plek is om er een half minuutje in te gaan. Geen kans om binnen die 30 seconden door de stroming mee gesleurd te worden lijkt me. En een groot voordeel: het is maar een kwartiertje rijden!


Ik moet toch weer vaker bloggen, het is weer veel te lang...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Lieneke,
Zwemmen kan ook heel makkelijk naast ons huis hè? Bij de steiger van de watertaxi erin en eruit. Of in de Rijnhaven naast het zwembad bij het drijvende gebouw ;-)

marijke zei

Gefeliciteerd met je goede cijfer!

Het zwemmen in een rivier vind ik erg spannend, persoonlijk zou ik het niet durven. Mijn vader is opgegroeid bij een rivier en zijn 2 buurjongens zijn verdronken. Dus het is mij van kinds af aan ontraden.

Aritha V. zei

Gefeliciteerd. Wat een goed cijfer zeg. Petje af. Ik hoop dat je het een beetje gevierd hebt natuurlijk want dat maakt het nog leuker. Ik mocht vroeger nooit in de rivier zwemmen. te gevaarlijk. Maar soms zijn er leuke "kommetjes" bij een rivier die wel veilig zijn. Je bent oud en wijs genoeg om te checken of het veilig is, haha.

Hé, je had ook even die hond z'n pootje kunnen scheren. Ff al die krullen eraf en dan poot in de verf. gewoon voor één keer.

Jaaaa, ik zou wel willen dat je vaker zou bloggen. Maar de herfstvakantie komt eraan. Of heb jij geen herfstvakantie? Je weet wel: elke dag bloggen. Zo leuk. Wacht ik zal je wel even uitdagen:

----

🍂 Lieve Lieneke,

Ik daag je uit voor deze Speciale Herfst Challenge! 🍁

Laten we deze herfst speciaal maken. Je mag er de hele herfst over doen.

📝 Schrijf een blogpost, een gedicht waarin je de betovering (of de melancholiek, met hoe je je voelt) van de herfst beschrijft.
🍲 Deel jouw lekkerste herfstrecepten
🏡 Creëer een knusse herfstsfeer in huis of "schuurtje" en deel het in je blog
🍃 Kies een herfstgerelateerde quote en vertel waarom je er zo van houdt.
🍂 Maak een herfstig-moodboard door plaatjes uit oude tijdschriften te knippen en ze op een groot stuk karton te plakken en deel 'm vol trots op je blog
📸 Deel herinneringen aan eerder herfstavonturen (je weet wel: vroegguh...)

Neem je deze uitdaging aan? Hij is heel makkie 🍂✨

Liefs,
Aritha

Anoniem zei

Dankjulliewel voor de reacties en de bezorgdheid over het zwemmen in de rivier! Dit was ook een soort inhammetje en heel ondiep, eigenlijk te ondiep om te kunnen zwemmen, ik bezeerde m'n pink nogal aan een kei onder water. Ik ben niet zo'n held als het lijkt!😁

Aritha, die herfst challenge is natuurlijk te verleidelijk om niet te doen! Miss dat ik het niet letterlijk allemaal overneem, maar reken maar dat ik de herfst ga vieren en er over ga bloggen!
🍂🕸🍃🕷🍁

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.