12 augustus 2019

Wie bedenkt zoiets?!

Vandaag hoefde niemand te werken en gingen we met z'n allen naar de dierentuin. We hebben ook fijn een jaarabonnement genomen. Dat betekent wat afwisseling in de foto's hier op m'n blog. Nu ook af en toe dierenfoto's:) Het was een heerlijke dag, heb genoten, vooral van het idee dat er een Schepper is, die dit allemaal heeft bedacht en vorm en kleur gegeven!

Deze ijsbeer maakte elke keer hetzelfde riedeltje. Ging naar een raampje, liet zich op z'n rug achterover in het water vallen en kwam met z'n poten omhoog lekker relaxen!


In de vlindertuin was het tropisch warm, maar dat vergeet je snel als je al die prachtige vlinders om je heen ziet vliegen! Overal stonden bakjes met fruit, waar de vlinders op af kwamen.


En ook de waterschildpadden hebben er een plekje.


Deze prachtige blauwe vlinders vielen als eerste op toen ik binnen kwam. Ze zijn behoorlijk groot.


Kijk nou toch naar dit witje! Die rondjes...alsof ze er op getekend zijn!


Een bij op een zonnebloem, dat zie ik ook niet elke dag:)


Potretje van een giraf


En natuurlijk de aapjes, wat blijven ze toch leuk! Deze probeerde nog wat gras aan de andere kant van het hek te pakken te krijgen. Je kunt precies zien dat ze dat al veel vaker gedaan hebben, er was een hele kale rand voordat het groene gras begon. Toch lukte het 'm om er nog een paar te pakken en op te peuzelen.


En dit was het meest inspirerende van de hele dag. Terwijl ik naar die aapjes zat te kijken, stond er naast me een vrouw die de apen aan het tekenen was. Ik heb geprobeerd stiekem een foto over haar schouder te maken... Wat een leuk idee om dat eens te proberen! En het hoeft niet persé in de dierentuin, het kan overal!


Wat een glibberig beest is dit! Later thuis kon K me vertellen dat hij zo glibberig is, omdat hij feitelijk zonnebrandolie zweet! Daardoor glanst zijn huid en kan hij niet verbranden. Wie bedenkt zoiets!!💗
Omdat ik hem al twee keer zag gapen, bleef ik met m'n mobiel in de aanslag om een foto te maken wanneer hij weer zou gapen. Ik had wel even wat geduld nodig, maar dat werd beloond.


Mijn camera op m'n mobiel is niet zo heel helder, zeker niet als ik inzoom. Maar toch vond ik het een leuk aktieplaatje.


Hier kwamen er net twee of drie uit het water, een mooi familieportretje.


Tot slot gingen we nog in het Oceanium. Ook hier zoveel verschillende soorten.





Het was een heerlijke dag! Niet te warm en ook niet te druk. En dan met dit stel!! 💕


Thuis gekomen, ging ik gauw Philip uitlaten, hebben we lekker friet gegeten en nog wat filmpjes gekeken. Straks lekker slapen...Dankbaar en dik tevreden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.