9 september 2018

Papa, is je gezicht naar mij toe?


Er was een kleine jongen die zijn moeder verloren had. Dit was zo'n traumatische ervaring, dat het kleine ventje niet meer alleen in slaap kon vallen. Elke avond ging hij bij zijn vader in bed liggen, maar ook dat was nog niet genoeg. Hij vroeg: 'Papa, is je gezicht naar mij toe?' 'Ja, mijn gezicht is naar jou toe!' zei zijn vader dan. En dan was het goed, dan kon hij vredig slapen.

De HEERE zegene u en behoede u!
De HEERE doe Zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig!
De HEERE verheffe Zijn aangezicht over u en geve u vrede!

Over deze zegen, die we zo vaak op zondag horen ging de preek vandaag. In het Engels staat er dan:

The Lord bless you and keep you! 
The Lord make His face shine on you and be gracious to you!
The Lord turn His face toward you and give you peace!

Het (waargebeurde) verhaaltje waar ik deze blog mee begon werd gebruikt om die laatste zegenbede beter te begrijpen. Het ontroerde me. Misschien ook omdat, wanneer onze kinderen, toen ze klein waren en bij me in bed lagen, dat ook konden vragen: 'Wil je met je gezicht naar me toe liggen...anders denk ik dat je boos op me bent!' Meestal draaide ik me dan om en waren ze tevreden. En ik herinner me het zelf ook nog, dan lag ik als klein meisje tussen mijn vader en moeder en allebei lagen ze meestal met hun rug naar me toe. Ik weet nog dat dat me opviel, maar ik weet niet meer of ik dan vroeg of ze zich om wilde draaien.

Mooi dat God Zijn gezicht naar ons wil richten en we daarin vrede vinden. Misschien zijn er momenten dat je denkt dat God boos op je is of de andere kant op kijkt. Dan mag je het Hem gerust vragen, of Hij Zijn gezicht naar jou toe wil keren en je vrede wil geven.

3 opmerkingen:

DanielleOnderweg zei

Wat een mooi beeld, toen ik je blog las bedacht ik me dat wij dat ook aan God mogen vragen, is Uw gezicht naar mij toe gekeerd ?
Hij zal het ons bevestigen.
Mooi !!
Dank je wel, dit had ik ff nodig.

Lieneke van Vuuren zei

Dankjewel voor je reactie en dat het je zegent! Dat deed het eerst mij ook.

Aritha zei

Wat een mooie verhaaltje. En wat een diepe inhoud. Dank je wel! Hé en je blog heeft een mooie make-over zeg!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.