16 september 2018

Een beetje langs me heen

Deze week begint een nieuw seizoen, ook voor de kerk. Dat betekende voor vandaag een startzondag, waarin een nieuw thema werd aangekondigd:
The Kingdom of God
Er zullen drie dingen uitgebreid aan de orde komen:

Het Koninkrijk van God
1. wordt gepredikt
2. wordt geloofd
3. wordt voor gebeden 
Het heeft altijd wel iets bijzonders zo'n nieuw seizoen. Maar eerlijk gezegd ging het vandaag een klein beetje langs me heen. Maar het geeft niet, ook zonder mij begint het nieuwe seizoen en gaat het allemaal door. Neemt niet weg dat ik blij ben met een thema,

En als we het toch over thema's hebben, stap ik even over op school, daar vind ik het ook altijd zo leuk. S werkt nu over 'kunst' en kwam met hele verhalen over Mondriaan thuis. Hij had een schilderij gemaakt, maar die is nooit afgekomen doordat hij ziek werd en in het ziekenhuis overleed. Zijn lievelingsmuziek was de 'Boogie Woogie' en daarom noemde hij het schilderij 'Victorie Boogie Woogie'. Hier een filmpje van de Boogie Woogie. Dat is toch geweldig als je zo kunt spelen!


Als je de naam van het schilderij op google tikt, kun je zo zien om welk schilderij het gaat. Of misschien weet je het al gelijk, want het is heel erg bekend. Ik wist er niets van, misschien dat het allemaal een beetje langs me heen is gegaan toen ik op school zat. Hopelijk gaat het met het thema in onze gemeente beter!


2 opmerkingen:

Aritha zei

Soms lukt het gewoon niet, je aandacht erbij houden. Het is wel een mooie thema!

www.annderverhaal.nl zei

Leuk verteld! Ik ben dol op kunst(geschiedenis) Het schilderij ken ik inderdaad. Voor iemand langs wie het heen is gegaan heb je toch aardig op een rijtje waar het de komende tijd over zal gaan in de gemeente :-)

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.