20 juli 2017

Get wisdom!

Vanavond gingen we naar een verjaardag, even dansen!

Above all and before all, do this: Get wisdom! Write this at the top of your list: Get understanding!  (Spr. 4:7 msg)
Laten uw ogen voorwaarts blikken, en uw oogopslag rechtuit zijn.  (Spr. 4:25)
Het boek Spreuken staat vol wijsheid. Deze zomer horen we daar een serie preken over en zijn we aangemoedigd om onszelf erin te verdiepen en er uit te leven. Ik vind dat juist nu, in de vakantie, niet zo makkelijk. Het is een tijd waarin ik geniet van alle mensen en mensjes die me zo lief zijn, zeker! Maar ook een tijd waarin veel van mij (n aandacht) gevraagd word. Toch wil ik het proberen. Een keer per dag trek ik me even terug; een klein slaapje, even rustig wat lezen en schrijven... Dat is de tijd om mijn gedachten richting te geven, een plan te maken. Mezelf af te vragen: Wat wil ik vandaag verder nog bereiken? Wie heeft er wat extra aandacht nodig? Wat doe ik als de stemming negatief wordt? Hebben we meer beweging nodig?  En dan? Maak ik een plan en blikken mijn ogen voorwaarts en mijn oogopslag rechtuit!

Vandaag de grootste courgette uit eigen tuin geoogst!


We zitten nog steeds met zieken, dus we zijn veel thuis. Hopelijk gaat het volgende week beter en kunnen we ons vermaak ook buitenshuis zoeken.


Vandaag deed ik me een nieuw schrift cadeau. Ik heb best vaak ideeën voor een blogje, maar op het moment dat ik achter de laptop zit, is alles weer verdwenen. Dit schrift ga ik daar voor gebruiken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.