20 juni 2019

Zoiets bestaat niet!

Kijk ze daar nou staan onder hun parapluutjes! Al twee jaar lang doen die meiden niks anders dan buiten spelen. Zelfs het scherm moet het onderspit delven en zélfs als het regent! Gisteren smeekte S of ze als-je-blieeeft nog buiten mocht spelen in de stromende gietregen, want ze hadden een plekje gevonden en met een paraplu werd je daar écht niet nat!
'Tuurlijk schat!'


Sinds kort draai ik een beetje mee met de Bijbelstudie van de tieners. Eerst dacht ik, nee, dit ga ik er niet bij doen, m'n heerlijke vrije,  rustige avondje op de bank is me heel veel waard. Maar wat heb ik me vergist! Na elke avond kom ik thuis en denk ik, dit had ik toch niet willen missen, voor geen 10 avondjes op de bank, hoe gezellig dat ook kan zijn! Wat zijn ze mooi, die jonge mensen. Wat praten ze open en eerlijk over wat ze bezig houdt en wat gaat hun geloof diep en wat weten ze veel!
Afgelopen vrijdag zaten we met een groepje in de gebedskamer van de kerk. En eerlijk, het was best pittig deze keer. En toch...er werd iets gezegd waar de meiden echt iets aan leken te hebben, waardoor het alle moeite waard was. 

Die gebedskamer is wat Oosters ingericht. Geen stoelen, maar matrassen tegen de muur, waarop je kunt zitten. Op een plankje aan de muur stond deze mooie theeset:


In een ander hoekje hangen en staan allerlei instrumenten.


Aan de muur hangen drie van dit soort tassen:


Een ideale 'chill-kamer'!

Vorige week ging ik op visite bij een Chinese zuster. Ik kreeg er blauwe thee! Nee, niet zo superlekker, maar wel gezond...zeggen ze!


Zo is er altijd wel iets te doen. Ik geniet van de afwisseling van mensen om me heen buitenshuis en thuis zijn bij m'n gezin, zomaar wat rommelen, opruimen, in de tuin bezig zijn, eten koken, hond uitlaten, planten water geven, de was ophangen, schoonmaken, lezen enz. enz.
Ik vond een mooie quote van Lewis en heb het in een schrift gestempeld.


'God kan ons geen vrede en geluk geven apart van Hemzelf,
omdat zoiets niet bestaat.'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.