21 juli 2017

Heel verhelderend!

Vorige week ontdekte ik een site met veel toespraken van Jackie Pullinger. Haar boek 'Op jacht naar de draak' had ik al eens gelezen en ik weet nog dat ik daar van onder de indruk was. Nu las ik het boek 'Van Boeddha naar Christus' en daar werd regelmatig naar Jackie verwezen. Dat maakte me nieuwsgierig en zo kwam ik hier terecht.

Ik vind het heerlijk om, als ik 's avonds in bed lig, nog even te luisteren. Ik val dan wel vaak in slaap, maar ga de volgende dag gewoon een stukje terug. Gisteren en vandaag luisterde ik naar 'Power for service'. Wat een mooie en (wat mij betreft) gebalanceerde inzichten over de verschillende werken van de Heilige Geest. Dat de Heilige Geest door iedereen kan werken, ongeacht of je leven helemaal in orde is of niet; het verschil tussen de vrucht van de Geest en de kracht van de Geest; over het spreken in tongen en de gave van profetie; over het feit dat je niet 'overruled' wordt door de Heilige Geest, maar zelf de keuze hebt of en hoe vaak je gebruik maakt van de gaven die je hebt ontvangen. Dat het niet gaat om een 'lekker gevoel', maar om gehoorzaamheid. Heel verhelderend! Wel in het Engels, maar van harte aanbevolen!


2 opmerkingen:

@Lineke zei

Wat herkenbaar ik val ook altijd in slaap bij een toespraak. Het geluid is niet geweldig he? Ik ben benieuwd naar de inhoud.

Lieneke van Vuuren zei

Het geluid is idd niet heel optimaal, maar beter dan bij de filmpjes die ik op youtube vond. Zo blijven we miss iets langer wakker:-)

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.