22 november 2020

Hij is mijn God

'Ik zeg tegen de HEERE: Mijn toevlucht en mijn burcht, mijn God, op Wie ik vertrouw!'

Psalm 91:2


Die zin: 'He is my God', springt er zo mooi uit op dit plaatje. De afgelopen weken heb ik 1 Samuel gelezen en ik ben onder de indruk van hoe God ècht een toevlucht en burcht voor David is geweest. Hoe Hanna, Samuël, David, Abigaïl en Jonathan God 'najaagden', zich aan Hem vastklampten en hoe God hun hulp was, hoe zij zichzelf vernederden en hoe God hen verhoogde en eerde.

En hoe Saul eigenlijk nooit echt God heeft gezocht, maar zichzelf altijd in het middelpunt stelde tot aan zijn dood toe.

Het brengt me op een andere tekst die je in dit Bijbelboek eigenlijk terug ziet komen door al die levens:

Nader tot God en Hij zal tot u naderen.
Jacobus 4:8


Hij is onze God!







2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Heerlijke waarheid

Anoniem zei

Zo mooi. Ik lees momenteel Daniël, ook zo'n inspirerende man!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.