29 november 2020

God vinden op plekken waar je Hem niet verwacht

 Wie is er onder u die de HEERE vreest, die luistert naar de stem van Zijn Knecht? Als hij in duisternissen gaat en geen licht heeft, laat hij dan vertrouwen op de Naam van de HEERE en steunen op zijn God.

Jesaja 50:10


Deze tekst las ik vanavond met S. voordat ze naar bed ging,
gewoon omdat het aan de beurt was.
Het sluit zo mooi aan bij de preek die we vandaag hoorden.
Het ging over een God, die zich verbergt.
Ook dit is onze God!
Tegelijk is Hij de God die niet zegt: Zoek Mij tevergeefs!
God verbergt zich, maar wil door ons gevonden worden.

Het was een prachtige adventspreek, speciaal bemoedigend voor mensen die in een periode van hun leven zijn waarin ze God niet ervaren, leven in het donker, in duisternis.

'Vind God op de plekken waar je Hem niet verwacht,
want de kans is groot dat op die plek de redding nabij is!'

Dat is een mooie opdracht voor de komende tijd!


De preek begint bij 51:57

Gisterenochtend had ik hard gelopen en de laatste kilometer wandelde ik rustig naar huis. M'n hart voelde zwaar en ik maakt me zorgen. Opeens kwam er voor me iemand in een elektrische rolstoel rijden en hij zong heel hard: 'Halleluuuuja Adonaaaai, Halleluuuuja Adonaaaai...' En zo ging hij voor me uit. Dit was afgelopen week een plek en een moment waarop ik iets van God zag waar ik het niet verwacht had. 💝

Heb jij God weleens gevonden op een plek of op een moment dat je Hem niet verwacht had?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.