13 september 2020

Stralen van hoop


'Keer terug naar de burcht, u, gevangenen die hoop hebt!'
Zacharia 9:12


Hoop, een mooi woord, wat steeds meer betekenis voor me krijgt.
Soms zijn het mooie, kleine dingen die je tegenkomt en die je hart wat lichter maken.
Gisteren ging ik naar m'n tante 'N'. Vorige week werd ze 75 jaar. Haar leven lang heeft ze hard gewerkt en stond altijd voor iedereen klaar. Maar nu is het een beetje op. Door of, zoals ze het zelfs zegt: dankzij deze coronatijd werd ze stil gezet. Het was niet makkelijk. Maar zo mooi, ze vertelde over haar achterneefje van 11 waar ze voorheen elke week op paste. Sinds dat niet meer kon door corona, belde hij haar élke avond om 20.00 uur! Hij sloeg geen avond over en als het later werd, dan appte hij dat van te voren. Is dat niet mooi? Een jongen van 11 die elke avond naar zijn oud-tante belt om de dag door te spreken. Echt een lichtje in een donkere tijd!


S had het een beetje koud en wilde eigenlijk haar jas aan laten, maar 'N' gaf haar een zelfgebreide lapjesdeken. 


Ze mocht hem mee naar huis nemen en houden en ze had er nog één voor als er nog iemand lekker onder een dekentje op de bank wilde zitten. Zijn ze niet leuk?! Ik vind het altijd gezellig met die dekens.

Gisterenavond maakte K en ik nog weer even samen een wandeling. De zon ging al een beetje onder. Het was er nog niet zo donker als op de foto, dat doen camera's soms zomaar... Ik genoot van de natuur en het samenzijn.


Ook nog even op zoek naar zonnestralen tussen de takken door:)


We zagen paddenstoelen


Alles kleurt zo mooi in de zon


Even achterom kijken...


Van de week werd ik verrast in de tuin. Ik had pitjes van de zonnebloem in de aarde gestopt en tjonge...die hebben het zwaar te verduren gehad door de droogte, maar ook door de storm en de regen. Één gaf het niet op en eergisteren zag ik de verfomfaaide (raar woord eigenlijk), gele blaadjes tevoorschijn komen...


En vanochtend stond hij daar klein maar dapper te stralen!


Als ik dan toch bezig ben, ook nog maar twee foto's van m'n werk...



Deze twee...een heerlijk stel! Het was zulk lekker weer dat we naar de speeltuin gingen. Ze zijn wel 20 keer van de hoge glijbaan gegaan. Voor die kleine beentjes een hele klim!


Hé, m'n blog is veel langer geworden, dan alleen maar een Bijbeltekst over hoop! Dat komt omdat ik afgelopen week geen tijd had om een blogje te schrijven. Ik hoop dat je tussen de regels door schitterende stralen van hoop hebt ontdekt!
Nog even terug naar het begin:
Ik hoorde dat iemand eens zei:

Life is hard and God is good!

Het leven is moeilijk en God is goed!

Daarom is er hoop, altijd hoop, zelfs als je een gevangene bent!💗

1 opmerking:

www.annderverhaal.nl zei

Wat mooi Lineke. De woorden van hoop en de prachtige foto's. De gebreide knuffel bij de deken vind ik ook erg leuk.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.