20 september 2020

Kracht


'Hij geeft de vermoeide kracht en Hij vermeerdert de sterkte van wie geen kracht heeft.'
Jesaja 40:29


Wat ik zo mooi vind aan deze tekst is dat God Degene is die kracht en sterkte geeft. Ik kan dit niet zelf oproepen of afdwingen. Hij geeft het! Ik mag, als ik moe ben of somber met vrijmoedigheid naar de troon van genade komen en daar barmhartigheid en hulp verwachten. En ook nieuwe kracht! Lichamelijke kracht, geestelijke kracht. Wat een wereld van verschil kan dat laatste maken!

Vandaag werd in de kerk het nieuwe jaarthema bekend:
LIVING HOPE
Levende Hoop

De dienst kun je hier kijken of via deze link:



Vorige week schreef ik ook over hoop en ook afgelopen week waren er momenten dat ik er aan terugdacht. Wat gaf me hoop:
  • Ik zag mijn Chinese achterbuurman in de tuin zitten en zijn Bijbel lezen
  • Onze 'Homegroup' was echte een bemoediging voor me door gebed en het Woord
  • Psalm 23 kwam verschillende keren opvallend langs
  • Ik kreeg prachtige zonnebloemen! Ze waren zo groot, die persoon waagde zowat haar leven door met zo'n bos op de fiets op weg te gaan...
  • Vandaag mochten we weer allemaal naar de kerk omdat de dienst buiten was
  • Er was iemand die haar haakwerk meegenomen had en lekker zat te haken tijdens de dienst!💓
  • We hoorden een heel mooi getuigenis van een stel die de Alphacursus gevolgd hadden en verlangend zijn om meer te leren van God en het Evangelie.
  • Zomaar ongevraagd een stoel en een kop koffie met opgeklopte warme melk aangeboden gekregen toen ik S haar vriendinnetje thuis bracht
Mensen, dit is nog lang niet alles! Ik was de afgelopen weken verdrietig over alles wat er gebeurd en gebeurd is en dat mag er ook zijn. Daar dwars doorheen laat God zien dat Hij zich ontfermt.
Onze God is een Ontfermer (Psalm 116:5b)

De week door...

S was verkouden en bleef thuis (Nu hoeft dat (gelukkig) niet meer!). We ontdekten boven in een kast nog een doos vol stripboeken die ze nog niet had gelezen. Ik heb haar weinig anders zien doen. Ze was even bang dat ik haar nu naast 'schermtijd' ook 'leestijd' zou geven, maar dat heb ik maar niet gedaan. Laat haar maar 'even'...


Gelukkig kan ze ook heerlijk spelen met paarden, dankzij andere meiden in de straat, die helemaal dol op paarden zijn. Ze namen vaak alles mee naar buiten en speelden er met elkaar mee. De stal kreeg ze van een van de buurmeisjes 💓


Eindelijk ging ik weer eens met K samen naar zijn ouders. Ik had ze al die (corona)tijd nog niet gezien. Fijn om ze weer te zien en te horen en er gewoon te zijn. We aten kleine tompoucejes die op kleine schoteltjes lagen...yumm


Wat was het lekker weer! Ik ging met m'n oppaskinderen naar de speeltuin. Weer heerlijk geschommeld!



Mar kwam weer gezellig lunchen en vlocht L haar haren in, iets wat maar weinig mensen bij haar kunnen en mogen doen, hoorde ik vandaag:)


En we zochten kastanjes en er lagen er heeeel veel! Deze week neem ik wol mee en gaan we spinnenwebben maken!


Toen ik naar huis ging, zat daar een poes...doei!


En leuk leuk leuk... M'n haakpakket kwam deze week binnen. Ik ga een mooie deken haken voor R & M, voor als ze gaan trouwen! De deken voor Ha & Ma is klaar, die ligt te wachten op de grote dag volgend jaar. Daar heb ik wel 3 jaar over gedaan. Hier heb ik niet zoveel tijd voor, maar het hoeft geen 2-persoonsdeken te worden, gewoon één voor op de bank.


Ik ben vandaag begonnen en kon niet meer stoppen. Mijn wandelplannen vielen erdoor in duigen. Hoog tijd voor herfstweer dus...Nee hoor, nog even genieten van een paar mooie dagen, maar morgen is het toch ook echt herfst!


🙋

 

1 opmerking:

marijke zei

Dankjewel voor je bemoedigende woorden. Dat we kracht van God mogen vragen en ook krijgen. Zowel lichamelijk als geestelijk. Soms ben je op beide vlakken uitgeput. Maar bij Hem is de Bron!

Goed idee om alle hoopvolle en mooie dingen op te schrijven. Prachtige foto's ook weer.

Een fijne dag toegewenst Lieneke. Straks ga ik de dienst van ICF luisteren.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.