30 januari 2020

Energie slurpen

Wat hebben we een lange herfst dit jaar! Toch trekken we er maar op uit met de hond. Door weer en wind. Dikke jassen aan en hopelijk tussen de buien door! Voor Philip maakt het allemaal helemaal niet uit, die springt in elk jaargetijde even vrolijk in de sloot.


S mocht de pennyboard van A meenemen. Toen ze aan mijn arm erop mee reed, vloog het ding onder haar voeten vandaan. Hij rolde heel langzaam(!) naar het water en we stonden allemaal helemaal stokstijf ernaar te kijken. We riepen 'Nééé, niet in het water!' Maar het ding trok zich er niets van aan en we lieten 'm zomaar gaan. Gek is dat!


Het water was niet heel erg diep, maar toch iets dieper dan L d'r onderarm, ik hield haar hand vast, zodat ze er zelf niet achteraan zou gaan. Het water was écht ijskoud, maar ze had 'm gelukkig! Ze heeft haar sjaal maar lekker om haar arm gewikkeld om weer warm te worden. 

En deze zwaan zag ik gisteren, lag daar lekker op z'n gemakje.


En nu zitten we lekker op de bank, te 'schermen'.
Ik ben de laatste dagen een beetje uit m'n evenwicht. 
Een lieve vriendin appte me:
'Neem je rust meid! Slurp de energie en rust van de Heilige Geest diep naar binnen. Hij is onze Vriend, de Immanuël die ervoor zorgt dat we alle dagen van ons leven in Zijn huis mogen wonen, met onze kinderen.'
Wat een bemoedigende woorden, ze doen me zo goed! Ik geef ze graag aan jou door! Elkaar herinneren aan de rust die we mogen hebben in Jezus is misschien wel iets wat we allemaal wel wat vaker nodig hebben!           

1 opmerking:

www.annderverhaal.nl zei

Wat fijn zo'n meelevende vriendin. Dank voor het delen hier.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.