16 mei 2019

De krant

Dag 24 na Pasen


Nu moet het er maar weer eens van komen. Tijdens een leuk spelletje met onze Bijbelstudiegroep bleek wel weer hoe wereldvreemd ik ben, omdat ik het nieuws eigenlijk helemaal niet bijhoud. Al jaren niet! Ik werd er altijd een beetje depri van. Maar nu denk ik niet meer, gewoon omdat het Pasen is geweest! Dat was het natuurlijk al mijn leven lang, maar toch denk ik dat het verschil maakt. 
Vanochtend kocht ik een krant en ging er eens goed voor zitten. Sommige moeilijke woorden zocht ik op en schreef in een schriftje de betekenis. Nu weet ik bv wat een (in dit geval een veteranen)'ombudsman' is, wat ik natuurlijk al lang had moeten weten! En dat Erik ten Hag de trainer van Ajax is, moet ik ook even niet vergeten. En dat Kami Rita voor de 23ste keer de Mount Everest van 8848 meter(!!) op is geweest kun je eigenlijk ook niet zomaar aan je voorbij laten gaan. En eerlijk, nooit geweten dat Saïd Kasmi de Rotterdamse wethouder is. En nu weet ik ook dat in Enschede een grote Syrische Christelijke gemeenschap is. Ook altijd handig om te weten. En dat jongeren geen idee hebben hoe een AED werkt, daar kan ik hier in huis nog wel iets aan doen, zo draag ik ook nog een nuttig steentje bij.

De eerste reactie die ik hier in huis krijg is: 'Zonde van uw tijd!'
Daar ben ik het nog even niet mee eens.
Kijk deze mooie foto nou van koningin Maxima in een koffiebar in Ethiopië! Die ga ik toch echt uitknippen en ergens inplakken of opplakken!


Denk niet dat ik de boel aan het ridiculiseren (!) ben, want ik vind het oprecht interessant en leeswaardig, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen. Het uitgebreide sportnieuws heb ik gauw doorgebladerd en het artikel 'Duitsland huivert van vijf duistere 'kruisboogdoden'' sloeg ik ook over, omdat het m'n hart al sneller deed kloppen voordat ik het gelezen had, ook al ging het over de Middeleeuwen. De brieven die mensen schreven aan de moordenaars van een geliefde, heb ik dan weer wel gelezen. Heel verdrietig. En toen was het ineens ruim een uur later en was ik er klaar mee.

Voor de lunch maakte ik deze havermoutpannenkoekjes, supergezond en vullend en lekker!


En van de week zag ik deze mooie quote op Pinterest voorbij komen:


Oja en wist je dit:
'Het is een van de grote speerpunten van minister van Engelshoven: de emancipatie van de vrouw. Zij heeft zich persoonlijk tot doel gesteld om alle vrouwen in Nederland meer te laten werken.'(NPO)
Een mooi gezin uit onze gemeente werkte mee aan een aflevering van de EO. Ze vertelt waarom ze niet buitenshuis werkt en wat dat haar gezin brengt. Klik hier om naar de uitzending te gaan!


2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Linkje doet het niet. Maar wat een fijn blogje weer.

Lieneke van Vuuren zei

https://www.npostart.nl/VPWON_1298503
Even zo dan maar, volgende keer werk ik het bij.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.