11 april 2018

En verder...

Het is woensdagmiddag en S mocht vandaag twee vriendinnetjes mee uit school nemen. Vanochtend vroeg ik haar wat ze vanmiddag wilde eten. Ze wilde een broodje hagelslag. Heel lekker natuurlijk, maar ik heb maar knakworstjes gekocht en ze hebben ervan gesmuld. Daarna wilden ze even boven spelen, maar algauw kwamen ze weer beneden en zeiden ze tegen elkaar: 'Zullen we kleuren?!!' En nu zijn ze heerlijk aan het kleuren. En van kleuren kwam het idee om een verhaal te maken met tekeningen erbij. De een is druk met schrijven, de andere twee maken de tekeningen. Ik geniet van alle gesprekjes die ze hebben. 


En dan hebben we nog een paar meiden die zich gek hebben laten maken door de aanbieding bij de lekkerste patatkraam van Nederland! Een 'patatje met' voor 50 cent! Mmm!

M'n oppasmeisje ligt lekker te slapen, daar ben ik een beetje jaloers op. Vannacht zat ik met Mar gezellig beneden thee te drinken en m&m's te eten, terwijl de onweersbui langzaam voorbij dreef. Het was gezellig, meestal is Mar degene die je niet ziet, maar ze slaapt helemaal boven en het kletterde zo hard op het dak, dat ze er niet van kon slapen. De rest sliep er doorheen of werd niet wakker genoeg om eruit te komen.

En verder...
  • Heeft m'n aanstaande schoondochter haar rijbewijs vandaag gehaald!!  
  • Ben ik het boek 'Les Miserables' aan het lezen, het leest heerlijk weg!
  • Schrijf ik mee aan een nieuw dagboek, waarvan ik verder nog niks ga verklappen.
  • Heb ik de laatste tijd wat vaker op mijn andere blog geschreven.
  • Heb ik een nieuw doel voor het memorizeren: Het Johannesevangelie
  • Lees ik ook het Psalmendagboek van Tim Keller, heel mooi!
Uit het Psalmendagboek een mooi citaat:
Psalm 103:1-5. 'Van David. Prijs de HEER, mijn ziel, prijs, mijn hart, zijn heilige naam. Prijs de Heer, mijn ziel, vergeet niet één van zijn weldaden. Hij vergeeft u alle schuld, hij geneest al uw kwalen, hij redt uw leven van het graf, hij kroont u met trouw en liefde, hij overlaadt u met schoonheid en geluk, uw jeugd vernieuwt zich als een adelaar.'
'Hier zie je hoe je jezelf het evangelie zo kunt inprenten dat het je leven diepgaand verandert. Dat gebeurt door een innerlijke dialoog, door rechtstreeks en krachtig je eigen hart aan te spreken ('mijn ziel') in plaats van er alleen maar naar te luisteren. Bijbelse meditatie is, anders dan de populaire varianten, geen ontspanningstechniek om het hoofd leeg te maken, maar eentje die het hoofd juist vult met de waarheid door je hart in vuur en vlam te zetten door middel van nadenken en memoriseren.'





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.