7 september 2017

Lady Wisdom


Al een poosje zijn we bezig met een prekenserie over het boek Spreuken. Afgelopen zondag vierden we het avondmaal en het thema was: 'The meal of lady Wisdom'. Het was een beetje apart voor mij, omdat ik net in weinig harmonie van huis was weg gegaan. Dat kwam omdat we er niet zo uitkwamen wie voor het eten zou zorgen. Terwijl ik op mijn plek zat, zag ik het thema en de maaltijd die al bereid was en klaar stond! Dat maakte een beetje dat ik me schaamde.

Lady Wisdom kom je o.a. in hoofdstuk 9 van het boek Spreuken tegen. Hoor wat zij zegt:
Wie is er onverstandig? Laat hij hierheen afwijken. Wie zonder verstand is, tegen hem zegt Zij: Kom, eet van Mijn brood en drink van de wijn die Ik gemengd heb. Verlaat de onverstandige dingen en leef, en begeef u op de weg van het inzicht.
Het was niet zo verstandig van mij om er zo'n punt van te maken door wie het eten op tafel gezet zou gaan worden, maar het was gebeurd. 'Kan ik dan eigenlijk wel avondmaal vieren?' ging het ook nog door me heen. Wat bijzonder dat vrouwe Wijsheid mij persoonlijk uitnodigde voor haar maaltijd! Wie is er onverstandig? Ik!! Kom, eet van Mijn brood en drink van de wijn die Ik gemengd heb!
En dat deed ik.. is het geen genade?!

Er werden nog veel meer mooie dingen gezegd, maar ik houd het hierbij. De soep was al bijna warm toen ik thuis kwam en ik heb er nog wat pannenkoeken bij gebakken en Mar maakte ook nog tosti's. Voor elk wat wils. En we aten gezellig en in harmonie!💓


En me nu dan maar verder op de weg van het inzicht begeven!




1 opmerking:

Petrina Haak zei

Juist door onze gebrokenheid komt Zijn genade dan diep binnen. Wat mooi dat je dit deelt. Dank je wel voor het laten zien van deze Lichtstraal in je leven.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.