24 augustus 2017

Biebboeken, blokken, knikkerbaan, los speelgoed...

Vandaag is de woonkamer aan de beurt. Hoe krijgen we het toch elke keer weer in zo'n staat van chaos?! Maar het begint er weer op te lijken. Eerst het dressoir schoongemaakt en de spelletjes die er in liggen uitgezocht. Deze keer haal ik niet elke kast helemaal leeg, dat komt wel weer een volgende keer. Alle cd's weer in de juiste hoes op de juiste plek. De bank flink uitgezogen en we zijn weer een paar pennen rijker! S. d'r bureautje geschrobd met terpentine, zodat (bijna) alle verfvlekken weer weg zijn. Achter de bank alle inhoud weer in de juiste dozen gedaan: biebboeken, blokken, knikkerbaan, los speelgoed. Ik moet een handige bak met deksel aanschaffen voor de tuinspulletjes (bakjes, zaadjes, tuinschaar, handschoenen, schoffeltje), dat ligt nu in een oude gescheurde doos en staat om de een of andere vage reden ook achter de bank. De ramen lekker zemen en de vloer dweilen en nog 1 rommelkastje opruimen, dan is het weer klaar en tijd om de kinderen uit school te halen...

Tijdens het opruimen van de cd's kwam ik een Chinees instrumentaal cd'tje tegen die heb ik aangezet, daarna nog een andere van een Senegalese christen, 'wiens' muziek veel Senegalese moslimhuizen binnendringt. We hebben er een paar gekocht van onze zendeling, die vanuit onze gemeente is uitgezonden naar Senegal. Als je het leuk vind, kun je hem in deze uitzending van 'Uitgelicht' (family 7) over zijn werk horen vertellen. Het is een mooi en inspirerend getuigenis. Het laat zo mooi zien dat God vaak anders werkt dan wij denken.

5 opmerkingen:

Aritha V. zei

Jij bent lekker bezig in je huis! Vandaag is hier ook de woonkamer aan de beurt! Dank je wel voor de video. Ga ik kijken!!!

Unknown zei

Zo mooi als ik jouw blogs lees krijg ik vaak spontaan zin om te gaan schoonmaken ;)

Lisanne van Dijk zei

Supermooi die video!

www.annderverhaal.nl zei

Bemoedigend!

www.annderverhaal.nl zei

Bemoedigend!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.