27 januari 2017

De vraag om vergeving

Vanochtend belde iemand me met de vraag om vergeving. Dat gebeurt niet elke dag en het hield me veel bezig. Vooral omdat ik met m'n neus op m'n eigen onvolmaaktheden werd gedrukt en ook ik vergeving nodig heb. Ik wilde er even uit en reed met de auto naar de schaatsbaan. Toen herinnerde ik me dat ik de dag begon met het lezen van Hebreeën 9 en dat juist deze tekst eruit sprong:

'En nagenoeg alles wordt volgens de wet met bloed gereinigd, en zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving.'

Daar werd ik zo blij van, want het bloed is gestort en het is genoeg!  Zo kon ik het weer loslaten en luisterde ik het lied Amazing Grace van Trinity voor de zóveelste keer deze maand!:)


Op de schaatsbaan genoot ik van de kinderen van een onbekende school die er ook waren. Mooi, deze meisjes hand in hand! Het deed me denken aan de preek van zondag, het ging over vriendschap.


foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

M'n boek is uit, maar ik heb er nog niet over geblogd, daar moet ik even goed voor gaan zitten. Ik hoop dat het dit weekend lukt.

Afbeeldingsresultaat voor terug naar genade

Deze mooie spreuk vond ik op Pinterest. Zonder mooi plaatje eromheen is het al mooi genoeg! Eigenlijk is dat precies wat gebeurde in de auto onderweg naar de schaatsbaan!💓
foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.