1 augustus 2024

Stomdronken

Gisteren vond ik een mooie veer! Ik zag 'm liggen in het gras en dacht dat er een grasspriet overheen lag, maar het was een andere kleur groen, dus pakte ik 'm op en zag dat hij prachtig groen was!


Gisterenochtend was ik lekker bezig in huis, even een keukenkastje uitzoeken en wegdoen wat over de datum was. Ik hoop niet dat ik de enige ben die om onverklaarbare redenen een voorraad insla van bv stroop 🙈. Waarom?? Ik gebruik alleen stroop als we pannenkoeken eten en dat hebben we dit jaar denk ik hooguit twee keer gedaan! Die pasta komt wel op, maar voor iemand die nooit met hamsteren bezig is...


Vandaag een nieuwe dag! Voor de verandering nam ik mijn was mee toen ik Philip uit ging laten en hing het over een bankje te drogen.
😜


Nu even serieus.
Gisteren ging ik naar een boekhandel en kocht er drie boeken voor in de vakantie. Ik kwam met twee boeken van Elisabeth George de winkel uit. Hoewel ik 'Vrouw naar Gods hart' en 'Echtgenote naar Gods hart' soms een beetje ver vindt gaan, heb ik vorig jaar echt genoten van haar boek 'God liefhebben met je verstand'. Ik werd echt opgebouwd en het hielp me om me op de 'dingen van boven' te richten.
Nu gaan deze boeken mee:


Ik begon al met een stukje van 'Rust voor je ziel' en bedacht vanochtend onder de douche dat ik moet leren om een dag niet te beoordelen op hoe mijn stemming was, wat ik wel of niet heb gedaan of dat alles ging zoals ik had bedacht, maar dat ik mag zeggen:

Vandaag is een goede dag, want God is trouw en Hij is en blijft bij me, of ik nu op een berg ben of in een vallei. Hij belooft dat Zijn stok en Zijn staf mij zullen vertroosten!

Het andere boek is van Dane Ortlund. Ook van hem heb ik al twee andere boeken in het Engels, maar deze is in het Nederlands. Het is écht puur Evangelie en daar houd ik van! Hij maakt ons mensen niet mooier en beter dan we zijn, maar God zó groot en goed en prachtig...


In de inleiding stond dit stukje:
De Reformatie was een tijd waarin mensen stomdronken raakten, omdat ze in de stoffige kelder van de late middeleeuwen een hele wijnkelder vol vijftienhonderd jaar oude, onversneden genade hadden aangetroffen - de ene na de andere fles zuiver distillaat van de Schrift, dat ieder ervan zou overtuigen dat God ons zonder enige hulp redt.

En daar laat ik het bij vandaag.
Ik ga eens kijken of de was al droog is!


1 opmerking:

Anoniem zei

Zoveel stroop is vast een reden om een keer extra pannenkoeken te bakken. Volgens mij is stroop niet heel bederfelijk.

Mooie boeken heb je gekocht, ik heb er ook een aantal gelezen van Elizabeth George, ik denk dat ik wel begrijp met wat je soms te ver vindt gaan, maar dat neemt niet weg dat zij een geweldige bijbelse boodschap heeft. Ook Dane Ortlund lees ik graag!

groeten van Marijke

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.