5 februari 2024

Hoe later het werd, hoe gezelliger

Een puzzel maken is natuurlijk een prima bezigheid als je rust nodig hebt. 500 stukjes vind ik nog leuk, 1000 vind ik vaak niet leuk meer. Maar een poosje terug deed ik ineens een impulsaankoop: een puzzel van 950 stukjes! We gaan zien hoever we komen.


Vrijdagavond had ik een etentje. Een van mijn vriendinnen ging de afgelopen jaren door een moeilijk periode en wilde haar verjaardag op een speciale manier vieren. Wat was het gezellig en wat was het lekker. We aten oesters.


We aten scheermesjes.


We aten gevulde rode pepers, die niet heet waren, omdat de zaadjes er uit waren gehaald.
En we aten nog veel meer, niet alleen vis, maar ook vlees. Er leek geen einde aan te komen. Hoe later het werd, hoe gezelliger.


En de volgende dag weer puzzelen, dit schoot lekker op, leuk! Alleen die twee stukjes daar onderin... ik kon ze niet vinden, zo frustrerend!


En toen kwam M er even bij en pakte ze er zo tussenuit! Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden...


Nog een tip. Hoe je het beste achter je laptop kunt zitten zie je hier!
Supergoed om een rechte rug te houden...😄


We gingen even met de auto weg en toen ik uitstapte keek ik zo naar deze kleine, vrolijke, roze bolletjes. Ik weet niet of ze vrolijk zijn, maar ze maakte mij even vrolijk. Ik had mijn dag niet zo en probeerde me te focussen op 'kleine genoegens'.


En gisterenavond alweer een feestje. Een andere vriendin vierde ook haar verjaardag. We deden spelletjes (Dixit en een soort van 'kaarten op tafel') en aten appeltaart. Het is zo leuk om bij elkaar te zijn en elkaar beter te leren kennen! En het is ook zo leuk als iemand zijn of haar verjaardag viert. Ik vind dat dat steeds minder is geworden sinds corona. Maar het lijkt of mensen het weer wat vaker doen.


Zo grappig, ik maakte de foto van M. zonder dat ze het wist. Maar ze had van mij ook een foto gemaakt zonder dat ik het wist. Ik zat even mijn boek over te schrijven. Alleen de stukjes die ik mooi vond en wil onthouden, hoor. Bijvoorbeeld dit stukje:

 'In het Oude Testament staan drie bijzondere gebeden, die vooral nuttig lijken als uw geestelijk leven doods is, en u een opwekking nodig hebt. Het is makkelijk om deze gebeden te onthouden, want ze staan allemaal in een hoofdstuk negen, en wel van de boeken Ezra, Nehemia en Daniël. U vindt hierin zoveel geestelijk inzicht, dat ze een opwekking teweeg zullen brengen, als u ze op uw knieën leest en zegt: 'Heer, maak deze drie gebeden waar in mijn leven,'

Ik deelde het ook in een leesgroep en schreef erbij, dat ik misschien iets met deze 3 gebeden ga doen in de 40 dagen voor Pasen. Misschien ook een idee voor iemand die dit leest.

En dan tot slot echt iets totáál anders, een leuke foto van Pippi, Tommy en Annika. En hoe ze er nu uitzien. Ik vond het zo leuk om te zien. Wat een kijkplezier heb ik beleefd aan de films van Pippi Langkous!


En nu ik het over films heb...
Gisterenmiddag keken we de film Mucize op Netflix.
Een prachtige Turkse film, waar ik het niet droog bij hield.
Links is de leraar die zijn gezin achterlaat om ergens in een bergdorpje les te gaan geven. In de dorpsgemeenschap woonde ook een gehandicapte man: Aziz.
Meer vertel ik niet.


Hier kun je de trailer bekijken





4 opmerkingen:

Aritha V. zei

Wat een fijne blog. Heerlijk. Ook om jou op de foto te zien en de houding van één van jullie tegen zere nekken is zeer frapant :-)

Lieneke van Vuuren zei

Haha, dat was de knipoog!😉

Sandra zei

Ja, hier wordt ook gepuzzeld! Ik vind de puzzel van jou heel mooi, ik hou van tafereeltjes! Oh en die tip van die film, mag je vaker doen hoor, ik heb de trailer gekeken en weet nu al dat ik die film ga kijken komende week! Lijkt me een bijzonder verhaal en vind het ook altijd leuk dat het in een andere cultuur is, al die kleuren, dat andere eten, en die mooie landschappen! ;-)

Anoniem zei

Prachtige film. Mooie natuurbeelden en indrukwekkend verhaal. Het uithuwelijken vind ik wel erg ingewikkeld, maar ik denk dat ik me geen voorstelling kan maken hoe het er in de vorige eeuw in Turkije aan toe ging. groeten van Marijke

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.