7 oktober 2023

Oooh wat houd ik veel van deze twee!!

De werkweek zit er weer op. Wat een dagen! De hele nacht was ik niet opgeroepen, maar om kwart over 3 's middags kwam er een oproep voor een bevalling. Daar wilde ik wel naar toe! Dus liet ik m'n diamond painting voor wat het was, trok gauw m'n witte pak aan en hoopte maar dat de baby niet al te snel geboren zou worden en dat ik nog op tijd was.


Ik was er om 16.00 uur en 's nachts om 2.15 was ik weer thuis!
Maar ik was wel getuige van een mooie bevalling! En alles bij elkaar heb ik niet heel veel last van die nachtelijke uurtjes gehad, iets waar ik al de hele opleiding bang voor ben! Dat kwam denk ik ook doordat ik de volgende ochtend tot half 10 heb uitgeslapen.

De eerste 5 dagen van deze zorg waren erg rommelig, lange en korte dagen wisselden elkaar af. De laatste 3 waren bij één gezin en heb ik nog flink wat uren gemaakt.

Met als allerhoogste hoogtepunt deze week woensdagavond. Toen werd onze kleinzoon onverwachts 18 dagen voor de uitgerekende datum geboren! Na een paar pittige dagen is hij uiteindelijk met een keizersnee geboren. Opa en ik mochten 's avonds nog gauw even komen kijken. Wat een wonder, wat een mooi jochie, hij zit al helemaal in mijn hart. Ik verbaas me over hoe anders het allemaal nu voelt  vergeleken bij al die baby's die ik voor m'n werk tegenkom.

En dan nu herfstvakantie. Dat betekent elke dag een blogje!
Vorige week kwam ik iets tegen over het wereldmuseum, dat er borduurwerken van over de hele wereld tentoongesteld worden. Daar was ik wel nieuwsgierig naar en dat uitje had ik voor vandaag gepland. Ik dacht er even een keer alleen naar toe te fietsen, maar het werd allemaal veel gezelliger. M van R en hun kleine H, onze 13-jarige H en A en M gingen mee. Heen met de metro, terug gingen M (van R) en ik lopen en de drie meiden gingen met de metro.
Het was een leuke tentoonstelling, hoewel ik er iets meer van had verwacht. Ik dacht dat er wel meer borduurwerken zouden zijn en ook meer zoals dit. Deze vond ik echt het leukst.


Er was héél veel kleding en dat was natuurlijk ook mooi. Deze Marokkaanse jurk bijvoorbeeld. Hij is niet alleen mooi van de buitenkant, maar aan de binnenkant van de jurk vind je hetzelfde patroon net zo mooi! Dat vind ik echt kunst! Dus geen wirwar van draadjes, maar een mooi patroon.


Deze tentoonstelling heet: 'Geen woorden maar draden'. Heel leuk bedacht! Je kunt 'm nog bekijken t/m 22 oktober.
Op de tweede verdieping was er een andere tentoonstelling: 'De kracht van haar'. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nooit op een religieuze manier naar haar gekeken, maar dat wordt wereldwijd dus wel gedaan. Alleen het haar van Simson zou hieronder kunnen vallen, maar dat verhaal ben ik nergens tegen gekomen, dat is dan weer jammer.

Zoals ik al zei liepen M en ik met H in de wagen terug, mooi langs het water, het zonnetje scheen.


Een prachtige herfstige oktoberdag


Na dit uitje gingen R, M en H bij hun nieuwe neefje kijken en kregen we deze foto via de app. H wilde J gelijk een knuffel geven, ze worden vast goede maatjes!
💗💗💗

❤Oooh wat houd ik veel van deze twee!!❤

Vanavond ben ik mijn schuur ingedoken en heb ik de diamond painting afgemaakt. Even zo opgehangen en hopelijk vind ik ergens een mooi lijstje, anders zou hij maar in de kast liggen, dat vind ik een beetje zonde van al het werk.


Slaap lekker allemaal!
🙋



En jullie weten het inmiddels wel he?! Er is veel gaande in de wereld. Een gezellig blogje betekent niet dat het me niet bezig houdt. Ik vind het wel moeilijk om er over te schrijven, dus doe ik het nu (nog?) niet.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.