6 juni 2023

Ik moet gauw gaan!

Het is 7:05 en ik zit in mijn schuurtje, ik hoor de duiven koeren en de nu nog koele lucht op mijn blote armen. Ik heb mijn kraamverzorgingspak aan en dat is een jasje met korte mouwen, wel zo hygiënisch. En wel zo koud in de winter ook denk ik. Maar ik heb er een vest bij gekregen. Die moet wel uit als ik bezig ben met moeder of kind. Ik heb er 7 dagen werk op zitten en vandaag en morgen zijn de laatste twee. Dat is wel even pittig hoor, 9 dagen werken. Op dag 4 zat ik in een dip. Op dag 5 gebeurde er spontaan iets moois, waardoor m'n dip niet in 1 klap, maar wel na die dag weer verdwenen was.
Ik luisterde die dag wel 4 of 5 keer naar dit mooie nummer. En heel onverwachts mocht ik een thuisbevalling meemaken. Een hele mooie ervaring, zo rustig, zo snel, zo voorspoedig. En voor mij omringd door dit lied. Dat maakte het een bijzondere zondag. Dit is de tweede keer dat ik bij een bevalling ben, terwijl de rest van ons gezin in de kerk zat. Ik mis de diensten op zondag, maar dit maakt het écht helemaal goed! Het was of God me even apart nam en me iets liet zien van Zijn grootheid die de anderen in de kerk , tijdens een doopdienst op een andere manier zagen.

Afgelopen week las ik steeds een stukje uit 'Vreugde in Jezus' van C.H. Spurgeon. Het is mooi, bemoedigend boekje! Onder de foto een citaat. Het beeld van de duif vind ik erg mooi!

'Hij die zich altijd in de Heere verblijdt, zal zijn medechristenen tot grote bemoediging zijn. Hij stapt de kamer binnen en de uitdrukking op zijn gezicht bevalt u. Het is geweldig om naar hem te kijken. En zodra hij begint te spreken, heeft hij zoete bemoedigende woorden voor de zwakken en de bedroefden. We hebben een paar broeders in ons midden wier gezichten mij voor de dienst altijd verkwikken. Hun woorden zijn bemoedigend en versterkend. Zij die zich te alle tijd in de Heere verblijden, kunnen niets anders dan de kamer waar ze zich bevinden met de aangename geur van hun vreugde vervullen. Anderen worden ook aangestoken door hun heilige gelukzaligheid en worden eveneens gelukkig.
Dit is wat zondaren aantrekt. Vroeger ving men altijd duiven om die later weer met zoete zalf op hun vleugels weg te laten vliegen. Andere duiven volgden hen de duiventil in vanwege hun geur en werden zo gevangen. Ik wenste wel dat iedereen van ons, hemelse zalf op onze vleugels droeg, een goddelijke geur van vrede, vreugde en rust. Want dan zouden ook anderen op Jezus gefixeerd worden en naar de hemel gelokt worden.
God geve dat dit mag gebeuren.'

 Vorige week gingen we even koffie drinken bij Ha & Ma, naast hun straat loopt een watertje, waar ik dit gezinnetje zag lopen. 'Stop! Ik wil hier uitstappen, even een foto maken!'


En we hadden de verjaardag van M. Ze is 23 jaar geworden, ik schrok er gewoon een beetje van! 's Avonds kwamen Ha & Ma en hielpen we M met het maken van een traktatie voor 90 kleuters, 3 klassen waar M de juffen elke week een middag assisteert. We deden allemaal mee en het ging best wel heel snel.


En kijk nou hoe leuk!
Ze deed er ook nog iets lekkers bij.


Deze week was ik tijdens m'n werk ook nog even buiten. Wat is het ineens heerlijk weer!


En nu ik het over m'n werk heb, ik moet gauw gaan.
🙋

Het is 15:30. Deze keer zit ik onder het afdakje in de tuin. Ik hoor dat de buurkinderen thuis van school zijn gekomen en al galmt er een prachtig pianospel door de lucht. Vanochtend had ik geen tijd genoeg om m'n blog te publiceren, dus ga ik dat nu nog even doen. Ik was om 14.00 uur thuis. Het eerste wat ik dan doe is even luisteren naar de meiden die er zijn en dan spring ik de douche in. Op m'n werk had ik een béétje een grote mond want ik zei dat ik zin had om thuis schoon te maken, zodat ik na morgen écht vrij ben. Maar ik ben op de bank gaan liggen en heb éven geslapen. Echt maar even. Een kwartiertje misschien. Lekker koffietje gemaakt en gedronken en nu even dit.

Tot slot nog een creatieve uitspatting van S, wat ik gelijk wel een leuke tip vind voor degene die kids hebben die zich weleens een beetje vervelen. Ze ging met een houten pop van de action en een plastic tas aan de slag. En zie hier het resultaat:


Heel leuk!!



2 opmerkingen:

marijke zei

Knap hoor Lieneke, zoveel dagen achtereen werken! Echt intensief. Hopelijk heb je daarna weer even vrij. Het vergt toch veel van je. Wat fijn dat je bemoedigt werd door de bevalling thuis en dan in je hart zo'n mooi lied. Dank voor de boekentip, prachtig voorbeeld van de duif.

Yvonne zei

Tjonge... Wel heel heftig hoor, naast jouw gezin zoveel werken en dan ook nog een blog kunnen schrijven! Voel je je af en toe niet in tweeën gescheurd? Thuis(man en kinderen) en je werk? Ik zou het niet kunnen hoor...

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.