18 juni 2023

Een echt Afrikaans gerecht

Van mijn ouders kreeg ik nog een bosje rozen voor onze trouwdag. Toen ze écht op waren, heb ik de blaadjes eraf gehaald. Wat een mooie kleurtjes.



En ik stopte ze in een potje. Nu staat het in m'n schuurtje. De blaadjes ruiken sterk als je er met je neus boven zit, dat doe ik dus maar niet.


Ik heb er 4 dagen werk op zitten en ik heb er nog 4 te gaan. Het gaat gelukkig een stuk beter dan de vorige keer. Toen zat ik er echt een beetje doorheen. Maar ik zei tegen mezelf: 
'Dit is precies waar ik twee jaar de tijd voor wil nemen: m'n draai vinden, wennen aan het werk en de lange dagen die ik soms maak. Daar hoef je je echt niet altijd alleen maar blij en gelukkig bij te voelen, dat zou een beetje gek zijn.'

 Dus laat ik het maar een beetje gebeuren allemaal. Maar deze keer, zoals ik al zei, gaat het beter. Deze dagen werk ik in een Afrikaans gezin en kregen we gisteren een écht Afrikaans gerecht. Vraag me niet hoe het heet, misschien weet jij het? Ik kan je wel vertellen dat het lekker was.


En in het andere gezin maakten we een leuk cadeautje voor vaderdag. De voetjes van de twee jongens werden groen en blauw geverfd.


Hup...op het doek
(dat beentje💙)


En klaar!


We maakten maar gelijk 3 exemplaren. Ook leuk voor opa & oma.
 

4 opmerkingen:

marijke zei

Wat een mooie kleuren en foto's! De rozenblaadjes, het eten en dan ook nog de babyvoetjes! Fijn dat het wat went die lange dagen en dan ook nog 8 achter elkaar. Pittig hoor.

Ik kan alleen maar onderschrijven wat jij zegt in het vorige blog over wachten: gewoon IETS gaan doen. Een beter advies heb ik ook niet. Maar dat werkt bij mij het beste, ook al is mijn wachten (tijdens bereikbare diensten) een heel ander wachten dan wat jij hebt.

Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Anoniem zei

Wow, wat zijn de afdrukjes van de voetjes goed gelukt!

Ik ben ook net begonnen aan een nieuwe baan, en ik vind het ook best wennen, ik heb een jaarcontract en mezelf voorgenomen om een jaar te nemen om te wennen en te kijken of het is waar ik mee verder wil. Daarnaast ben ik iemand die houdt van routines, voorspelbaarheid, vastigheid, dus dan is het logisch dat dat niet in week 1 al makkelijk gaat. Ik zeg ook steeds tegen mezelf dat de ups en downs en daarom mogen zijn, vond het wel bemoedigend om dat bij jou ook te lezen ;-)

Groet, zeeuwsemama.blogspot.com

Aritha V. zei

Zo leuk die voetjes. O en dat Afrikaans eten ziet er heel lekker uit.

Rita Klapwijk zei

Wat mooi gelukt, die voetjes, en het eten ziet er inderdaad ook wel erg lekker uit.
Bijzonder om te lezen hoe je het allemaal doet, gezin en werk.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.