19 maart 2024

Het zou mij niet lukken

Geïnspireerd door mijn zusje ga ik opnieuw een poging doen om vaker vegetarisch te eten. Zij gaf als tip:
Doe het stap voor stap!

 Vorige week maakte ik dit potje en het was erg lekker. Deze mag blijven. Ik weet nu alleen niet meer waar ik het recept heb gelaten. Ik hoop eigenlijk gewoon in het mapje waar alle andere recepten in zitten. Want dat heb ik eerst gedaan. Een stuk of 10 recepten gezocht en uitgeprint en in een mapje gedaan. En elke week ga ik er een proberen. Helemaal 100 % vegetarisch zal het hier niet zo gauw worden, maar wat minder vlees kan geen kwaad. Volgende blog een nieuwe foto van een nieuw recept dat ik uitprobeerde.


Vorige keer schreef ik over intratuin. We kochten wat plantjes voor onze slaapkamer, daar stond nog niet zoveel. Deze plant, ik weet niet hoe hij heet, is gelijk gaan bloeien. Ik weet niet zo goed of dat de bedoeling is.


Er komen ook weer nieuwe opgerolde blaadjes aan.


En het blad vind ik bijzonder. Zo anders dan andere blaadjes.


En deze beauty kwam de vensterbank ook een beetje gezelliger maken. Met mensen ben ik al zo slecht met namen en gezichten onthouden. Ik vergeef mezelf dat ik het bij de planten nog even helemaal niet onthoud.


En ik zocht een klein plantje en heb het gevonden. Het lijkt best groot, maar hij is best klein. Ik kreeg voor mijn verjaardag een klein plantje in een klein potje, maar die is helaas dood gegaan in de winter. Het leuke, gele potje kon niet dood, dus kocht ik daar een leuk ander plantje voor.


Het beeldje vind ik ook zo mooi! Ik kreeg het van M.

Elke keer als ik thuis kom zie ik bij de buren allemaal bloemen, ik word er blij van! Het zou mij niet lukken om voor het raam ook nog een 'tuintje' bij te houden.


In de tuin gaat het ook goed. Onze Magnolia heeft ons een klein beetje teleurgesteld. Het waren niet de Magnolia's die we in ons hoofd hadden. Dat waren de Magnolia's die ik in mijn trouwboeket had! Maar dit blijken stermagnolia's te zijn. En eenmaal over onze teleurstelling heen, zijn we ook blij met deze en vinden we ze ook mooi. Ze doen ook zo vreselijk hun best om mooi te zijn!


En ze bloeien niet zo heel lang. Dus genieten maar!


Dit boompje is nieuw! Het is een amandelboompje. Ik was meteen verliefd toen ik het zag. Ik heb nog geen idee hoe hier amandelen aan gaan groeien, ben erg benieuwd! Ik hoorde ooit een preek over deze tekst in Jeremia 1: 11-12:
'Het woord van de HEERE kwam tot mij: Wat ziet u, Jeremia? Ik zei: Ik zie een amandeltak. Toen zei de HEERE tegen mij Dat hebt u goed gezien, want Ik waak over Mijn woord om dat te doen.'

 Daar moet ik aan denken aan als ik dit boompje zie. Blijkbaar is een amandeltwijgje ook een van de eerste voorboden van de lente. Er zit troost in, dat hoe koud en doods de winter ook is, God nieuw leven beloofd en daarover waakt, Hij zal het zeker laten gebeuren. Soms spreekt God een woord en zie je er jaren niks van, maar Hij vergeet het niet!


S heeft op vrijdagavond vaak een meidenavond van de kerk. Deze vrijdag kwam ze thuis met een potje narcissen, het potje heeft ze zelf geverfd. Die gingen even snel bloeien zeg!


Deze amarilles niet hoor! Die staat er al sinds de kerst en begint nú pas tekenen van leven te vertonen. Het wachten wordt beloond.


Het puzzelen blijft leuk. Ik ging er zelfs voor naar de kringloop uit m'n werk zaterdag. Ik vond deze, zo nostalgisch! Helaas niet compleet, maar toch leuk om een keer te maken.


Mijn werkdagen zitten er weer op. Het was weer allemaal in het Engels in een Frans gezinnetje. Het is wel goed voor me om dat te moeten doen, zo leer ik het tenminste eens een keer. Op de laatste dag kreeg een prachtige plant: Ficus Elastica! Ik zal goed voor je zorgen en nog een mooie pot voor je regelen!


En nu dus weer fijn een weekje vrij! Vandaag is mijn rustdag. Dat betekent vaak wat meer lezen, schrijven, bloggen en dat soort dingen. Tussendoor doe ik de was en wat andere huishoudelijke dingen. Vanochtend heb ik hardgelopen. Mijn hoofd heeft het nodig om tot rust te komen. Niet teveel tegen me praten vandaag... 💬
L maakte een grappig filmpje. Sinds ze sinds november '22 thuis zit en veel therapie heeft gevolgd weet ze inmiddels de standaardzinnetjes van psychologen:


Ik ben zo dankbaar dat het steeds beter met haar gaat!


1 opmerking:

Aritha V. zei

Volgens mij is het gebedsplant hoor, die eerste. Vouwt hij 's-avonds zijn blaadjes op? En verder genoot ik van je blog en ook van de video

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.