26 april 2023

Iets moois gebeurd

Toen ik op tweede paasdag thuiskwam na die bevalling stond er een bosje rozen op tafel. Onze vriendin/achterbuurvrouw had ze gebracht en ze staan nog steeds op tafel. Niet meer zo mooi als hier op de foto, of eigenlijk zijn ze nu wel echt op en gaan ze vandaag de prullenbak in. Ze deelde die dag in haar straat allemaal bosjes rozen uit, zo'n mooi gebaar!



Ons appelboompje krijgt bloesem! K en ik maken bijna elke dag een 'rondje' door de tuin om te kijken of er weer iets moois gebeurd is.


En dan zien we ook echt steeds weer iets nieuws


Zondag is H 13 jaar geworden. We vierden haar verjaardag bij haar ouders thuis. Haar moeder maakte een heerlijke Tajine! H en ik hielpen een beetje mee.


Het was heerlijk en gezellig.
Dit is de tajine met lam en heerlijke pruimen erbij.


En voor de verandering maar even alleen een foto van mezelf. Ik weet niet wie er allemaal wel en niet op mijn blog wil


Vorige week had ik een weekje school. De eerste weken ging het vooral over hoe het allemaal gaat als het goed gaat. Nu krijgen we de pathalogie, dat is de ziekteleer, te horen en krijgen we ook EHBO. Maar ook hoe je reflecteert en verslag doet, samenwerkt met een verloskundige/lactatiekundige/consultatiebureau. Er komt heel wat bij kijken.
Wat ik mooi vind is dat er benadrukt wordt dat we héél veel gezonde baby's te zien krijgen, waardoor je eigenlijk niet bang hoeft te zijn dat je, als iets niet goed gaat, dat niet zult zien. Juist omdat je weet hoe het gaat met een gezonde baby, valt het op als er iets afwijkt.

En zo zat ik er eens over na te denken, dat het om die reden misschien ook wel heel erg belangrijk is om de hele Bijbel te lezen en te blijven lezen. Zodat je alles wat daarvan afwijkt kunt gaan onderscheiden.

Dat was even een filosofisch momentje.

Verder kan ik er nog over zeggen dat het mooiste (tot nu toe) van een week kramen bij iemand is, dat wanneer er bij de kraamvrouw op dag 1 geen lachje af kan en op dag 8 ze helemaal straalt en zelfs vraagt of ze bij een eventueel volgende kindje dezelfde kraamverzorgende kan krijgen.
Dan is er in de tussenliggende dagen iets moois gebeurt!
💓

1 opmerking:

marijke zei

Wat is de natuur prachtig he.

Ik moest aan een zelfde soort voorbeeld denken toen je over je filosofische momentje schreef. Ooit hoorde ik de vergelijking tav geldvervalsing en geloofsleer. Zorg dat je de kenmerken van het echte geld/geloofsleer kent, dan ontdek je vervalsingen het snelst.

Heerlijk he, als je iemand/een gezin in zo'n ingrijpende periode bij kunt staan!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.