1 december 2020

Dat vuur geeft warmte

Een nieuwe maand vandaag. 
'Kunnen we december niet overslaan?' 
vroeg iemand me gisteren, 
en ze meende het!
Er zijn misschien wel heel veel mensen die dat zouden willen.
We zitten met een verdriet en donkere gedachten
En we moeten blij zijn, want het is Advent, bijna kerst!
En nog zoveel andere feestelijkheden, waar we geen zin in hebben.
Want we zijn niet blij.
We kunnen niet samen komen door corona
We zijn nog in de rouw
We maken ons zorgen om mensen die ons lief zijn
En het is koud!

Het is moeilijk om toe te geven, maar...
We zitten misschien best wel in het donker


‘Is niet Mijn woord zó, als het vuur, spreekt de HEERE!’
Kom samen rond dat vuur in deze adventstijd.
Dat vuur geeft warmte.
In dat vuur flonkeren de kleuren van genade.
In dat vuur vinden duizenden mensen genezing.
Het is het licht in donkere nachten.'

(John Piper)

In deze adventsperiode zal ik proberen wat vaker een blog te schrijven.
Het helpt mezelf om me te blijven warmen aan het vuur van het Evangelie.
En ik hoop jullie ook!

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie bemoediging in deze donkere dagen! Waar kunnen we ons beter door laten verwarmen en vertroosten dan door het Woord van onze Zaligmaker! Hij Zelf is immers het Licht dezer wereld, dat reddend verschenen is.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.