11 juni 2020

Nodig ik je vandaag gezellig uit!

Wat is het donker deze dag! Ik kruip lekker in het hoekje van de bank en zal jullie laten zien welk zicht ik heb. Nodig ik je vandaag gezellig uit bij mij thuis!:)


Ik hoef vandaag de deur niet meer uit, dus ga ik even door m'n foto's en vertel je er wat leuke dingen bij.
Maandag was ik bij onze vrouwengroep. We lezen er uit de Bijbel en denken erover na, bidden voor elkaar. Ik schreef er al eerder iets over. Onze gastvrouw is er echt een waar ik nog heel veel van kan leren! Kijk nou wat ze allemaal klaar had gemaakt! En ik leer van alles over gember/kurkuma-thee (die ik inmiddels ook kan maken en er elke dag 2 glazen van drink:). Maandag leerde ik over de Moringaboom, wat een levensboom dat is, vol vitaminen en gezonde bijwerkingen! Toen ik vroeg of er misschien ook iets was tegen klachten in de overgang, moest ik ook echt bij de Moringa zijn. Dus ja...nu heb ik een zakje Moringa-poeder in de kast staan, dat begrijp je! Ik ben helemaal niet van plan een kruidenvrouwtje te worden, maar dit was zo spontaan en gezellig en lief...dat ik het wil proberen.


En gek, zo werkt het bij mij blijkbaar. Als ik in een opgeruimd huis op visite ben, krijg ik zin om thuis op te ruimen en schoon te maken, Heeft iemand met veel liefde iets gezonds klaargemaakt, dan krijg ik ook zin om gezonde dingen te maken en te bakken...of ik laat iemand het doen😁. M bakte dus 2 broden van een of ander speltmeel wat ik nog in de kast had staan. Precies op tijd, bijna over de datum! En lekker... Deed ik ondertussen de badkamer, twee vliegen in een klap!


Kijk dit kaartje, ik kreeg het van m'n schoonmoeder. Met haar 86 jaar heeft ze voor elke (schoon)dochter een kaart gemaakt, en dat zijn er wel 12! Ik kreeg 'm op een dag dat ik heel slecht nieuws over iemand te horen kreeg, het gaf me zo een klein beetje troost.


M kreeg voor haar 20ste verjaardag dit setje. Zulke mooie potten, fijn om ervan mee te genieten.


En ondertussen in de tuin op een blaadje van de appelboom...


En in de vensterbank, tussen de zonnebloemetjes in de groei...een paddenstoel(tje)


Onze Philip, het is zo'n lief beest en hij is zó ontzettend blij als ik thuis kom, dan springt hij, niet met 2, maar met 4 poten tegelijk en z'n hele lijf kwispelt mee van kop tot staart.


Net voor het corona-virus uitbrak had S met iemand een speelafspraak. Helaas kon dat niet door gaan, omdat ze verkouden was. Gisteren, na drie maanden wachten en er naar uit kijken, konden ze dan eindelijk samen spelen, ze was zo gelukkig! Ze hebben daar twee teckels en daar was ze gelijk weg van. Ze gingen ze samen uitlaten, eerst de een, dan de ander. En ik moest ze natuurlijk ook zien toen ik ze weer op ging halen!


Tadaa...mijn nieuwste look! Zondag onder de preek  heeft Mar. haar best gedaan. Ik zag het bij iemand en ik vond het wel leuk, maar het idee dat zoiets ook bij mij kan komt pas jaren later bij me op.


Tot slot

Vanochtend pakte ik een concordantie en zocht het woord 'Ontfermer/ontferming/ontfermen' op en las alle teksten. Wat een God hebben we...Hij trekt zich ons lot aan en zorgt voor ons!
Eén tekst sprong eruit, ik geef het aan je mee. Heerlijk om de hele dag met je mee te nemen! Op Pinterest vond ik er een mooi plaatje bij, ik ben 'm vergeten te pinnen, dus heb ik er geen linkje bij.

Zij zullen geen honger hebben of dorst lijden, hitte en zon zullen hen niet steken, want hun Ontfermer zal hen leiden. Hij zal hen zachtjes leiden naar waterbronnen.

Zij zullen geen honger hebben of dorst lijden, hitte en zon zullen hen niet steken, want hun Ontfermer zal hen leiden. Hij zal hen zachtjes leiden naar waterbronnen.
Jesaja 49:10


2 opmerkingen:

Marleen zei

Lieneke, wat een geweldig mooie tekst en plaatje!
Sowieso bedankt voor de blog, weer!

www.annderverhaal.nl zei

Wat een mooie foto blog. Heerlijk om even mee te genieten. Maar hoeveel kinderen heeft jouw schoonmoeder wel niet?

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.